صفحه اصلی

نشست هفت ساعته کارگروه تخصصی کروماتوگرافی 14 شهریور‌ماه با حضور بیش از 40 نفر از اعضا این کارگروه در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر شاهرخ آهنگرانی مدیر کل امور آزمایشگاه‌های مرجع سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به معرفی این سازمان پرداخت و آن را مرجعی مهم برای ارائه خدمات تخصصی آزمایشگاهی به محققین، دانشجویان، مراکز صنعتی و مؤسسات تحقیقاتی دانست.
دکتر آهنگرانی با بیان اینکه، فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری در سطح ملی با همکاری اعضاء هیأت علمی و کارشناسان پژوهشی مجرب صورت گرفته آمادگی خود را برای انجام تحقیقات کاربردی در جهت رفع نیازهای علمی و فناوری صاحبان صنایع و توسعه فناوری‌های نوین اعلام کرد.
در ادامه نشست؛ مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی ضمن اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در سال 1388 و افزایش این کارگروه‌ها به هفت کارگروه، بر افزایش ارتباط میان سازمان‌ها و مراکز مختلف آزمایشگاهی در راستای انتقال اطلاعات، دانش و تجارب با یکدیگر تاکید کرد. 
ایشان همچنین، با مهم دانستن ارتباط هر چه بیشتر با آزمایشگاه‌های بین المللی؛ بازدید از نمایشگاه‌هایی مرتبط با حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، شرکت در سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی را از راه‌های ارتباط مؤثر و انتقال تجارب بین‌المللی دانست. 
مهندس نسب همچنین، از طرح تخفیف و اعتبار برای مشتریان آزمایشگاهی در ابتدای مهرماه سال جاری در 60 دانشگاه کشور خبر داد.
در ادامه؛ گزارش عملکرد کارگروه کروماتوگرافی توسط مهندس محمود نادری دبیر کارگروه کروماتوگرافی شبکه ارائه شد ایشان با اشاره به تنوع گسترده سازمانی در مراکز عضو، تدوین مقاله، ترجمه کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ترجمه استاندارد دستگاهی و تدوین استاندارد مهارت شغلی را از عملکردهای این کارگروه دانست. 
در ادامه نیز، دکتر مریم یوسفی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی – ابن سینا به شیوه نگارش مقاله و ساختار آن در فصلنامه دانش آزمایشگاهی پرداخت.
همچنین؛ شیوه استفاده از استانداردهای دستگاهی نیز توسط مهندس فریده باتقوا کارشناس گروه پژوهشی آنالیزی کیمیازی به اطلاع کارشناسان رسید، که از گردآوری و ترجمه استاندارد کالیبراسیون دستگاه، انجام آزمون و تدوین استاندارد ملی در حوزه فعالیت کارگروه به عنوان حمایت شبکه از فعالیت کارگروه تخصصی نام برد. 
برنامه پایانی این نشست به بازدید از آزمایشگاههای پژوهشگاه اختصاص داشت که پس از اقامه نماز و صرف نهار انجام شد.