صفحه اصلی

کارگاه آموزشی «کاربردهای تابش سنکروترونی در پزشکی»، دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می‌شود.

این کارگاه به همت چشمه نور ایران با حضور پروفسور سام بیات از ساعت 8 تا 18 یازدهم اردیبهشت ماه در محل پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار خواهد شد.
در این کارگاه آموزشی، پژوهشگران ایرانی، ضمن معرفی و تشریح برنامه‌ی استفاده‌ی پژوهشگران ایرانی از آزمایشگاه آلبا در اسپانیا، ویژگی‌ها و کاربردهای پژوهشی هشت خط باریکه در چشمه‌ی نور آلبا با حضور دانشگران و مسئولین آزمایشگاه آلبا معرفی می‌شود.

همچنین آشنایی با نرم‌افزارها و روش‌های داده‌پردازی در خطوط باریکه‌ی سنکروترونی و روش نگارش پیشنهاد طرح پژوهشی برای کاربران خطوط باریکه‌ی سنکروترونی در این کارگاه به کاربران آموزش داده می‌شود.

بر اساس این گزارش به منظور افزایش ظرفیت‌های علمی و پژوهشی کشور و حمایت از دانشگران، پژوهشگران و صنعت‌گران ایرانی، قرارداد «استفاده از خطوط باریکه سنکروترون آلبا-اسپانیا» با حمایت مالی «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» بین پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و چشمه‌ی نور آلبا به امضا رسیده است. 

سرفصل‌های کارگاه:
 Synchrotron imaging of lung structure and function -
Synchrotron radiation imaging of the cardiovascular system -
 Investigating neurodegenerative diseases using synchrotron radiation imaging -
 Synchrotron micro-radiation therapy -

برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید. 

اساتید، پژوهشگران، صنعتگران و دانشجویان می‌توانند با شرکت در این کارگاه که دوشنبه 11 اردیبهشت ماه 1396 برگزار می‌شود، از این فرصت و با از تسهیلات ایجاد شده برای تحقق پژوهش‌های خود در خطوط باریکه‌ی آزمایشگاه آلبا بهره‌مند شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.