صفحه اصلی

همزمان با هفته پژوهش، متقاضیان خدمات تصویربرداری پیشرفته، می‌توانند از تخفیف 20 درصدی تا سقف 10 میلیون ریال آزمایشگاه سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته پرتو ایکس بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، آزمایشگاه سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته‌ پرتوی ایکس (AXIS)، به مناسبت هفته‌ پژوهش، خدمات تمامی پروژه‌هایی را که در بازه زمانی ۱۶ تا ۳۰ آذرماه جاری در این مجموعه ثبت شوند، با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌دهد. سقف استفاده از این تخفیف برای متقاضیان تا سقف 10 میلیون ریال تعریف شده است.

 

در این آزمایشگاه نمونه هایی با اندازه های زیر میلی متر تا چندین سانتی متر را می توان با رزولوشنی از مرتبه زیر میکرون تا ده‌ها میکرون به صورت دوبعدی و سه‌بعدی تصویربرداری کرد. فعالان زمینه‌هایی از جمله مهندسی نفت، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی برق، مهندسی بافت، حشره شناسی، دیرینه شناسی، داروسازی، صنایع غذایی، دندانپزشکی، استخوان‌شناسی و گیاه شناسی می‌توانند در مطالعات خود از این فناوری استفاده کنند. 

 

پیش از این متقاضیان این خدمات آزمایشگاهی فناورانه و پژوهشگرانی که به این نوع تصویربرداری نیاز داشتند، ملزم به ارسال نمونه به خارج از کشور بودند، اما اکنون با فناوری بومی این شرکت فناور، خدمات آزمایشگاهی با سهولت و دقتی بالا در داخل کشور ارائه می‌‌شود.

 

 

میکروسی‌تی(Micro-Computed Tomography) فناوری تصویربرداری سه بعدی با استفاده از پرتوی ایکس است که می‌تواند تصاویر واقعی میکروسکوپی سه بعدی از ساختار درونی را با جزئیاتی در حد میکرون به‌صورت کاملاً غیرتهاجمی بدون این‌که نیازی به تغییر یا تخریب باشد، به نمایش بگذارد. تصویربرداری میکرو سی‌تی در شمار فناوری‌های پیشرفته‌ای قرار می‌گیرد که تا پیش از سال ۱۳۹۶ در کشور وجود نداشت.

 

شرکت بهین نگاره با ساخت اولین نمونه از این دستگاه‌ و راه‌اندازی آزمایشگاه سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته‌ی پرتوی ایکس (AXIS) در سال ۱۳۹۷، زمینه را برای دریافت خدمات فناورانه برای پژوهشگران فراهم کرده است. تصویربرداری میکرو سی‌تی از نمونه‌های متنوعی از جمله انواع سنگ، حشرات، موش، قطعات الکترونیکی کوچک، دندان، فوم‌های پلیمری، چوب، نمونه‌های استخوانی، ایمپلنت‌ها، دانه‌های غذایی، قرص‌های دارویی، و غیره انجام می‌شود.

 

متقاضیان برای دریافت این خدمات می‌توانند اطلاعات بیش‌تر را از طریق وب‌سایت آزمایشگاه سیستم های تصویربرداری پیشرفته پرتو ایکس شرکت بهین نگاره به آدرس www.behinnegareh.com کسب نمایند.