صفحه اصلی

شرکت دانش پژوهان پایش امین ضمن ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه آلاینده‌های محیط زیست و بهداشت حرفه‌ای، اندازه‌گیری و پایش بیومارکرهای نفتی و سموم را به خدمات خود افزوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آلاینده‌های شیمیایی محیط کار شامل گازها، بخارات و ذرات معلق جامد و مایع هستند؛ آلودگی هوای ناشی از این مواد یکی از مهم‌ترین معضلات زیست محیطی در زندگی شهرنشینی امروز به خصوص در کشورهای در حال توسعه به شمار می‌رود.

 

صدیقه صفایی مدیر آزمایشگاه دانش پژوهان پایش امین با اشاره به خدمات این مجموعه برای پژوهشگران و فعالان فناور حوزه محیط زیست گفت: با پشتوانه تجربه علمی و عملی کارشناسان این مجموعه همراه با به‌کارگیری جدیدترین فناوری‌ها در تجهیزات و روش‌های نوین آزمایشگاهی، خدمات آزمایشگاهی را به مخاطبانی از دانشگاه‌، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌ بنیان فناور و صنایع ارائه می‌دهیم.

 

این فعال فناور به خدمات قابل ارائه توسط آزمایشگاه دانش پژوهان پایش امین اشاره کرد و افزود: در این مجموعه خدمات آنالیز باقیمانده سموم، آنالیز ترکیبات آلی و ترکیبات نفتی در آب آشامیدنی، خاک، مواد خوراکی، نمونه های ژئوشیمی، نمونه های بهداشت حرفه‌ای و سایر نمونه های صنعتی و پتروشیمیایی ارائه می‌شود.


مدیر آزمایشگاه دانش پژوهان پایش امین از اهمیت پایش و اندازه‌گیری بیومارکرهای نفتی و سموم در نمونه های بیولوژیکی و بهداشت محیط گفت و افزود: انسان در محیط زیست خود در معرض انواع آلوده‌های هالوژنه و انواع هیدروکربن های آروماتیک قرار دارد. هر یک از این مواد دارای خطرات خاص بوده و زیان حاصل از آنها بسته به نوع ماده شیمیایی، راه ورود، طول مدت تماس و تراکم آن‌ها متفاوت است.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی این حوزه در آزمایشگاه دانش‌ پژوهان امین افزود: در جدید ترین خدمات تخصصی این شرکت اندازه گیری بیومارکر آلاینده ها نظیر BTEX ، ترکیبات نفتی آروماتیک PAH ، مشتقات فنلی، باقیمانده سموم کشاورزی و فلزات سنگین در نمونه های بیولوژیکی ادرار و خون و پلاسما به جامعه دانشگاهی و شرکت های بهداشت محیط ارایه می‌شود.


این فعال فناور ادامه داد: آنالیز آزمون تخصصی میزان سمیت TCLP در نمونه های پسماند در محیط زیست یکی دیگر از خدمات تخصصی است که این مجموعه آزمایشگاهی توانمندی انجام آن برخوردار است.


صفایی با اشاره به ارائه این خدمات با استفاده از تسهیلات اعتباری باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: اعضای باشگاه مشتریان بر اساس اعتبار دریافت شده و طر‌ح‌های تخفیف ارائه شده در این باشگاه، می‌توانند خدمات مورد نیازشان را دریافت و برای کسب اطلاعات بیش‌تر به درگاه اینترنتی این شرکت به آدرس WWW.PAYESHAMIN.IR مراجعه کنند.