صفحه اصلی

همراهی معاونین پژوهشی مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه ای برای توسعه همکاری‌های مشترک با شبکه آزمایشگاهی

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، روز چهارشنبه 17 دی ماه سال جاری در راستای اجرای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وبینار تخصصی با محوریت افزایش تعامل و توسعه همکاری‌ها در این حوزه برگزار شد.

 

در این نشست که با حضور دکتر یعقوب دادگر اصل، مدیر کل امور پژوهش و فناوری دانشگاه، مهندس مجتبی نسب دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونان پژوهش و فناوری استانی دانشگاه فنی و حرفه ­ای برگزار شد، حاضرین پیرامون خدمات و حمایت های شبکه آزمایشگاهی و همچنین توانمندی های دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 

در ابتدای این وبینار، دادگر اصل ضمن ارائه شرح قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: توسعه همکاری‌های مشترک میان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای، می‌تواند به توسعه پژوهش‌ها و پیشرفت ظرفیت‌های فناورانه کشور منجر شود.

 

در بخش دیگری از این وبینار، مهندس نسب ضمن معرفی توانمندی‌ها و امکانات شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هستند و این امر رونق ارائه خدمات به اعضای دانشگاه‌ها را درپی داشته است.

 

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری در خصوص یکپارچه سازی اطلاعات آزمایشگاه‌های دانشگاه و فراهم آوردن امکان دسترسی و به اشتراک گذاری اطلاعات تجهیزات و آزمون‌های آزمایشگاه‌های دانشگاه در شبکه توضیح داد و گفت: از دیگر ضرورت‌هایی که باید بدان‌ها توجه شود فراهم آوردن دسترسی پژوهشگران، صنایع و صنوف به شبکه توانمندی های آزمایشگاهی دانشگاه، برگزاری نشست‏ های تخصصی و علمی درخصوص تجهیزات و آزمون‌های آزمایشگاهی و تدوین و برگزاری دوره‌های آموزش کارشناس تجهیزات آزمایشگاهی (کوتاه مدت و بلند مدت) و مراحل پیوستن کارگاه ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه به این شبکه آزمایشگاهی است.

 

در ادامه برخی از معاونین استانی و مراکز دانشگاهی، پیشنهاد ها و سوالات خود را مطرح و دبیر شبکه آزمایشگاهی این پرسش‌ها را پاسخ گفت.

 

گفتنی است این وبینار تخصصی در راستای تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد شده در 24 آذر ماه سال جاری و مقارن با هفته پژوهش و فناوری میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد که بر اساس آن، زمینه پیوستن 3400 کارگاه ‌و آزمایشگاه‌ دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای سراسر کشور به این شبکه فراهم شده است.