صفحه اصلی

پژوهشکده شیمی محیط زیست دانشگاه پیام نور اردکان به مناسبت ایام الله دهه فجر به مدت یک ماه، تمامی خدمات آزمایشگاهی را با تخفیف 15 درصدی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، سید حسین بنی طبا مدیر آزمایشگاه‌های مرکز پژوهشی شیمی محیط زیست دانشگاه پیام نور اردکان با اشاره به طرح تخفیف خدمات آزمایشگاهی این مجموعه گفت: به مناسبت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، 15 درصد تخفیف برای تمامی خدمات آزمایشگاهی این مجموعه، از 22 بهمن‌ماه تا 22 اسفندماه سال جاری به مدت یک‌ماه در نظر گرفته شده است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اردکان یکی از اهداف اصلی این مرکز را ایجاد بستر مناسب به منظور جذب فارغ‌ التحصیلان دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های علمی پژوهشی عنوان کرد و افزود: مرکز پژوهشی شیمی محیط زیست دانشگاه پیام نور اردکان بیش‌ترین تمرکز خود را از نظر ارائه خدمات بر پایه فناوری های نوین از قبیل نانو فناوری، پلیمرها، مواد آرایشی بهداشتی، ترکیبات دارویی و غیره قرار داده است.

 

تنوع در تجهیزات و خدمات شیمی محیط زیست

مدیر آزمایشگاه‌های مرکز پژوهشی شیمی محیط زیست دانشگاه پیام نور اردکان با اشاره به فعالیت در دو زمینه شیمی سبز و محیط زیست ادامه داد: این مرکز با دارا بودن دستگاه های پیشرفته BET ,DLS ,FTIR ,AFM ,HPLC ‌و جذب اتمی توانسته است بخش عمده ای از نیازهای پژوهشگران و صنایع را تأمین کند.

 

وی افزود: این مرکز با انعقاد قراردادهای صنعتی و نیمه‌صنعتی با صنایع مرتبط با نانوکاتالیست ها، کاشی و سرامیک توانسته است در مسیر بومی‌سازی و تولید محصولات راهبردی گام بردارد.

 

بنی طبا، 5 عنوان ثبت اختراع در زمینه نانومواد، بیش از 30 عنوان مقالات علمی پژوهشی و ده‌ها پایان‌نامه دانشجویی موفق را از دستاوردهای علمی و فناورانه این مرکز عنوان کرد و افزود: با تلاش پژوهشگران این مرکز نانو ذرات روی اکسید، نانو ذرات اکسید آهن و هم چنین ترکیب های فتوکاتالیست برپایه تیتانیوم دی اکسید و هتروپلی اسیدها ساخته شده است.

 

وی با اشاره به آمادگی برای ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی به مراکز دانشگاهی و صنعتی گفت: مجموعه دستگاه ها به همراه  مشخصات در وب‌سایت مرکز پژوهشی شیمی محیط زیست دانشگاه پیام نور اردکان قابل مشاهده است.