صفحه اصلی

دوره آموزشی غیرحضوری «طیف‌سنجی اتمی؛ انواع، روش‌ها و دستگاه‌ها» در پلتفرم جدید سایت آموزش فناوری نانو در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، طیف‌سنجی که دانش مطالعه ماده و ویژگی‌های آن است از طریق بررسی برهم‌ کنش میان نور و ماده برای مطالعه ساختار ماده و آنالیزهای کیفی و کمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

طیف‌سنجی جذب اتمی یکی از روش‌های طیف‌سنجی است که کاربران آزمایشگاهی و پژوهشگران به کمک این روش، می‌توانند با دقتی بالا غلظت برخی از عناصر موجود در یک نمونه را تعیین کنند.

 

با توجه به کاربردهای فراوان روش طیف سنجی اتمی و اهمیت آشنایی کاربران و علاقمندان با این روش، دوره آموزشی «طیف‌سنجی اتمی» با هدف آشنایی و افزایش آگاهی کارشناسان آزمایشگاه‌ها، متخصصان، دانشگاهیان و علامندان این حوزه از طریق سایت آموزشی نانو برگزار می‌شود.

 

در این دوره آموزشی مجازی، مخاطبان با سرفصل‌های محوری چون چیستی طیف‌سنجی اتمی، انواع طیف‌سنجی اتمی، طیف‌سنجی جذب اتمی (AAS)، پلاسما جفت‌شده القایی (ICP)، نشر اتمی،طیف‌سنجی جرمی، طیف‌سنجی جرمی (ICP-MS) و کاربردهای این روش آشنا می‌شوند.

 

این دوره آموزشی 5 ساعته مشتمل بر محتوای آموزشی، از طریق سیستم جامع آموزش فناوری نانو در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. گفتنی است محتوای دوره از طریق سیستم جامع آموزش فناوری نانو قابل استفاده است و علاقمندان همواره می‌توانند بدون محدودیت زمانی به این دوره دسترسی پیدا کنند.

 

علاقمندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سایت آموزش فناوری نانو اقدام کنند.

 

علاقه‌مندانی که تمایل دارند در این دوره شرکت کنند، ابتدا به بستر جدید سایت آموزش فناوری نانو شده و از طریق عضویت در سایت اقدام کنند. پس از ورود به سایت، در دوره مدنظر خود ثبت‌نام کرده و برای دسترسی به دوره ثبت‌نامی خود، پس از ورود به سایت، بر روی نام کاربری خود کلیک کنند. کاربران می‌توانند با ورود به بخش رویدادهای من، به دوره ثبت‌نامی خود بدون محدودیت زمانی دسترسی داشته باشند.

 

آزمون پایان دوره پس از اتمام مراحل آموزشی و در صفحه دوره برگزار می‌شود و شرکت در آن محدودیت زمانی ندارد. شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب نمره بالای 50 درصد شوند، گواهی پایان دوره به دو زبان فارسی و انگلیسی را به صورت الکترونیک و چاپ شده دریافت می‌کنند.

 

گواهی پایان دوره الکترونیکی پس از کسب حدنصاب در آزمون در سایت و از طریق بخش رویدادهای من قابل مشاهده و دریافت است. گواهی چاپ شده یک ماه پس از برگزاری آزمون و کسب حدنصاب لازم در آزمون به کاربران واجد شرایط ارسال می‌شود.

 

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، به سیستم جامع آموزش فناوری نانو مراجعه کرده یا با شماره‌  09104712036 تماس حاصل کنند.