صفحه اصلی

خدمات آزمایشگاهی مجموعه محیط سنجش ایمن که در حوزه محیط زیست و بهداشت محیط فعالیت می‌کند، زمینه را برای ارتقای این دو حوزه در کشور فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، شرکت محیط سنجش ایمن یکی از مجموعه‌های فناور عضو شبکه آزمایشگاهی است که خدمات آزمایشگاهی تخصصی را در حوزه بهداشت و سنجش آلایندگی محیط زیست ارائه می‌کند.

 

یکی از بخش‌های تخصصی و متمرکز فعالیت این مجموعه، سنجش میزان آلایندگی و سازگاری صنایع با محیط زیست، ارائه راهکارها و مشاوره برای ارتقای معیارهای زیست‌ محیطی و کمک به بهبود سلامت محیط زیست است.

 

سعید باقری راد مدیر پروژه این شرکت، با اشاره به ارتقای معیارهای زیست‌ محیطی و کمک به کاهش آلایندگی صنایع به عنوان یکی از ماموریت‌های محوری محیط سنجش ایمن، عنوان کرد: این مجموعه فناور به عنوان عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، جزو آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست به شمار می‌رود و با دریافت گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست، خدمات آنالیز و سنجش را ارائه می‌کند.

 

این فعال فناور، با اشاره به توانمندی در اندازه‌گیری و آزمایش انواع آلاینده‌های زیست محیطی در صنایع گوناگون اظهار کرد: این توانمندی در شرکت محیط سنجش ایمن با وجود متخصصان و فعالان آزمایشگاهی وجود دارد که مؤلفه‌های گوناگون آلایندگی صنایع را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد.

 

 

تخصصی‌ترین آزمایشگاه در حوزه «بو»

باقری راد با بیان این‌که ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه بو، یکی از ویژگی‌های شرکت محیط سنجش ایمن به شمار می‌رود، ادامه داد: نقش بوهای مختلف در زندگی شهری و سلامت جامعه، با پیشرفت فناوری‌ها و افزایش توانمندی سنجش آلاینده‌های محیطی، بیش از گذشته پررنگ شده است. بو را می‌توان یکی از معیارها در کیفیت زندگی دانست و بوهای قابل استشمام را به دو دسته مطبوع و نامطبوع تقسیم بندی کرد.

 

وی با بیان این‌که وجود بوهای نامطبوع، نه تنها باعث کاهش آسایش است بلکه برای سلامت نیز آسیب‌زا به شمار می‌رود، اظهار کرد: اندازه‌گیری، آزمایش و ماهیت‌ سنجی بوها که از ترکیبات آلی فرار تشکیل شده‌اند، یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین آزمایش‌ها به شمار می‌رود. اما با توجه به پیشرفت فناوری‌های این حوزه و اهمیت بالای شناسایی بوهای نامطبوع و منابع انتشار آن، شرکت محیط سنجش ایمن با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات، امکان اندازه گیری، آنالیز و ماهیت‌ سنجی بو را فراهم آورده تا در مسیر ارتقای کیفیت زندگی و کمک به محیط زیست گام بردارد.

 

ارائه خدمات در حوزه ایمنی محیط و بهداشت حرفه‌ای

باقری راد، از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه بهداشت حرفه‌ای به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌‌های این شرکت گفت: این شرکت با مجوز ارائه خدمات بهداشت حرفه ای سطح دو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از این توانمندی برخوردار است که تمامی آزمون‌های مربوط به عوامل زیان آور شغلی را با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کارشناسان متخصص ارائه کند.

 

 این فعال فناور، نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در توسعه توانمندی آزمایشگاه‌ها و ارتقای خدمات ارائه شده توسط آنان، اثربخش و کارا دانست و افزود: شبکه آزمایشگاهی، بستری است برای رفع نیازهای راهبردی فعالان این حوزه و توانسته است ارتباط بسیار سازنده‌ای را بین متقاضیان و ارائه کنندگان خدمات ایجاد کند.