صفحه اصلی

یک مجموعه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خدمات آزمایشگاهی و سنجش در حوزه مقاومت مصالح و مکانیک خاک را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حوزه‌های عمرانی، ساختمانی و مهندسی به صورت مستمر با آزمایش های تخصصی و آنالیز مواد سر و کار دارند. بر همین اساس دقت و کیفیت این آزمایش ها در انجام موفقیت‌ آمیز پروژه‌ها و به ثمر نشستن پژوهش‌ها نقشی کلیدی ایفا می‌کند. آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی‌ فناوری‌های راهبردی است که این خدمات را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

 

جواد کریم پور، معاون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز با اشاره به بیش از 6 دهه فعالیت این مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاهی گفت: به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین شرکت‌های آزمایشگاهی در زمینه مطالعات و ارائه خدمات متنوع کنترل کیفیت به پروژه های عمرانی کشور فعال هستیم.

 

تنوع در خدمات آزمایشگاهی عمران و مصالح

این فعال فناور با بیان این‌که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز ضمن ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه آموزش و کنترل کیفی قبل و حین اجرای پروژه های عمرانی نیز فعال است، افزود: از دیگر خدمات این مجموعه تحقیقاتی می‌توان به مطالعات ژئوتکنیک و ژئوفیزیک و آزمون‌های غیر مخرب اشاره کرد.

 

کریم‌ پور، از ارائه خدمات آزمایشگاهی در 5 حوزه مجزا گفت و ادامه داد: این آزمایشگاه به‌طور کلی دارای پنج بخش فنی شامل مکانیک خاک و ژئوتکنیک، غیر مخرب، شیمی و فیزیک، مقاومت مصالح، آموزش و پژوهش است و در این حوزه‌ها به ارائه خدمات می‌پردازد.

 

کریم‌پور درباره تجهیزات، خدمات آنالیز و آزمون‌هایی که در حوزه ارائه خدمات آزمایشگاهی این مجموعه ارائه می‌شود، بیان کرد: در بخش‌های آزمایشگاهی مکانیک خاک و ژئوتکنیک، خدمات حفاری ژئوتکنیک، آزمایش های برجا، مهندسی خاک، مطالعات مسیر (CBR)، طراحی پی‌ها و سایر خدمات مهندسی ارائه می‌شود.

 

این فعال فناور ادامه داد: در بخش شیمی و فیزیک نیز آزمایش‌ها و آنالیز انواع سیمان، خاک، آب، آهک، آزمایش های انواع قیر مورد مصرف در راهسازی و سایر مصالح ساختمانی صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در بخش مقاومت مصالح و غیر مخرب، افزود: تمامی آزمایش‌های مرغوبیت مصالح، طرح اختلاط انواع بتن و آسفالت، کنترل کیفیت فلزات، اشمیت، التراسونیک بتن، غیر مخرب جوش، اسکن بتن، کیفیت رنگ، بازتاب نور خط کشی و غیره در این مجموعه ارائه می‌شود.

 

 

ارائه خدمات بدون نیاز به حضور

معاون آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز درباره فرآیند دریافت نمونه آزمایشگاهی تا ارائه نتایج آزمون توضیح داد: در گام نخست درخواست توسط مشتری ارائه شدi و پس از امکان سنجی، عقد قرارداد، دریافت و ثبت نمونه صورت می‌گیرد. پس از کنترل و تایید نمونه توسط واحد تضمین کیفیت، مدیر فنی کار بررسی و ارجاع را انجام داده و با ارجاع آن به واحدهای آزمایشگاهی، کار آنالیز و تهیه گزارش با دقتی بالا انجام می‌شود. پس از تحویل گزارش به مدیر فنی و تایید نهایی گزارش توسط وی، واحد بازاریابی و امور قراردادها گزارش را به مشتری تحویل داده و نظرسنجی به عمل می‌آورد.

 

کریم‌ پور افزود: دریافت و مکاتبات با مشتریان بصورت الکترونیکی انجام شده و با توجه به شرایط خاص کشور، عموما نیازی به مراجعه حضوری نیست.

 

برگزاری دوره‌‌های آموزشی

کریم‌ پور درباره برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز سارمان‌ها و منطبق با استانداردهای ملی گفت و افزود: با توجه به اینکه این آزمایشگاه، دارای گواهینامه رسمی از سازمان برنامه و بودجه و همچنین پروانه آموزشی از اداره کل استاندارد است، دوره های متنوعی برای کارشناسان فنی استان در قالب تقویم آموزشی مصوب برگزار می‌کند.

 

ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات آزمایشگاهی

کریم‌ پور، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را حلقه مفقوده خدمات شرکت‌های آزمایشگاهی سراسر کشور دانست و گفت: این شبکه، با ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب، اصلاح زیرساخت‌های آزمایشگاهی در کشور، هدفمند کردن خدمات در زمینه های مختلف، بهره‌مندی مناسب جامعه محققین و دانش‌پژوهان، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از خدمات آزمایشگاهی، گامی بسیار موثر برداشته است و امیدواریم شاهد افزایش بهره وری و همچنین هم‌افزایی این دانش عظیم و راهبردی در آینده نزدیک باشیم.