صفحه اصلی

مجموعه آزمایشگاهی بیطاران کارگاه آموزشی آشنایی با طیف سنج جذب اتمی و روش استفاده از این تجهیز آزمایشگاهی را 19 اسفندماه جاری برگزار می‌کند.

مجتمع آزمایشگاهی بیطاران، علاوه بر ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلفی چون دامپزشکی، مواد غذایی، ژنتیک، شناسایی فلزات سنگین، سم شناسی، میکروبیولوژی و آنالیز شیمیایی، کارگاه های آموزشی مختلفی را با هدف ارتقای توانمندی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و افزایش مهارت دانشگاهیان و پژوهشگران برگزار می‌کند.

 

طیف سنج جذب اتمی، یکی از تجهیزات پرکاربرد در آزمایشگاه‌ها است که در حوزه شیمی، به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از متداول‌ترین کاربردهایش، اندازه‌گیری عناصر شیمایی است. با توجه کارایی و دامنه استفاده این دستگاه، شناخت ویژگی‌های آن توسط کارشناسان، پژوهشگران و دانشگاهیان از اهمیتی بالایی در آزمایش‌ها و پژوهش‌ها برخوردار است.

 

 

بر این اساس، این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی با مبانی و نحوه عملکرد دستگاه طیف سنج جذب اتمی، 19 اسفند ماه 1400 به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته های شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع غذایی، کارشناسان آزمایشگاه های همکار و مسئولین فنی کارخانه های صنایع غذایی مخاطبان این کارگاه هستند.

 

شرکت‌کنندگان در این کارگاه با موضوعات و سرفصل‌هایی چون اصول و مبانی جذب اتمی، معرفی قسمت های مختلف دستگاه و نحوه عملکرد آن، نحوه راه اندازی، نگهداری و کنترل دوره‌ای دستگاه و کار عملی با دستگاه آشنا می‌شوند.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره این کارگاه آموزشی که به مدت 6 ساعت در تاریخ یادشده برگزار می‌شود، می‌توانند با آزمایشگاه بیطاران به شماره 07132284929 و تلفن همراه 09304544566 تماس حاصل کنند.