صفحه اصلی

یک شرکت دانش‌ بنیان با تولید سنسورهای کنترلر مورد نیاز برای مدیریت شاخص‌های محیطی مرتبط با تجهیزات اتقاق سرور، در حال ایفای نقش در چرخه فناوری است.

بهنام روح الایمان مدیر عامل شرکت دانش‌ بنیان گل اندیشه با بیان اینکه توسعه اقتصادی، صنعتی و تولیدی کشور بدون بومی‌سازی تجهیزات و سخت‌افزارهای مدرن، مقدور نیست، گفت: بر این اساس، در این مجموعه پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی کامپیوتر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، یک شرکت دانش‌ بنیان تاسیس کردیم تا در این زمینه بر روی جبران کمبودها و کاستی‌های کشور متمرکز شویم.

 

به گفته مدیر عامل این شرکت، سرورها یکی از بنیادی‌ترین، تجهیزات مورد نیاز برای توسعه زیرساخت دیتا و ارتباطی کشور هستند. این سرورها به ویژه مدل‌های خاص آن‌ها، همواره باید از نظر دما، رطوبت و سطح ولتاژ در شرایط ویژه‌ای نگهداری شوند.

 

این شرکت دانش‌بنیان با تولید سنسورهای کنترلر مورد نیاز برای مدیریت، دما، رطوبت، ولتاژ و سایر شاخص‌های محیطی مرتبط با تجهیزات سرور، در حال ایفای نقش در این چرخه فناورانه است. برخی اوقات غفلت از شرایط محیطی می‌تواند به این تجهیزات گران قیمت آسیب‌های جدی وارد کند. همچنین تجهیزات معمولی مانند دماسنج‌ها نیز در چنین محیطی فاقد کارایی هستند.

 

 

شرکت دانش‌بنیان گل اندیشه، با تولید سنسورهای هوشمند امکان کنترل کلیه عوامل تاثیرگذار محیطی در اتاق سرور را از راه دور، فراهم کرده‌ است. برای مثال، مدیریت یا ادمین سرور می‌تواند از راه دور و با استفاده از گوشی تلفن همراه، شرایط را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و تصمیم بگیرد که یک خنک کننده اضافی را روشن یا خاموش کند و یا تغییراتی در جریان ولتاژ برق ایجاد کند.

 

همچنین در صورت خرابی سیستم تهویه، ممکن است، خسارت مالی قابل توجهی به بار آید، این سیستم از این خسارت جلوگیری کرده و این نقیصه را به اطلاع کاربر می‌رساند.