صفحه اصلی

شرکت کانی پژوه میزان به عنوان یکی از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، خدمات متنوعی را در حوزه سنگ، خاک و معدن به پژوهشگران، دانشگاهیان و صنایع ارائه می‌کند.

مریم دغاغله مدیر آزمایشگاه شرکت کانی پژوه میزان با اشاره به توانمندی این مجموعه در ارائه انواع خدمات آزمایشگاهی در حوزه سنگ، خاک و معدن عنوان کرد: این آزمایشگاه با در نظر گرفتن تمام فرآیندها قادر به انجام تمامی آنالیز های مربوط به خاک و سنگ و سایر فرآورده‌های معدنی است.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی، با اشاره به توانمندی در ارائه خدمات آزمایشگاهی به ارگان‌های مرتبط، عنوان کرد: کانی پژوه میزان به عنوان همکار استاندارد و معتمد محیط زیست، خدمات آزمایشگاهی خود را بر مبنای استاندارد ایزو 17025 ارائه می‌کند.

 

وی با اشاره به بهره‌مندی از تجهیزات آزمایشگاهی متنوع برای ارائه این خدمات، عنوان کرد: مجموعه ما از تجهیزات مختلفی همچون دستگاه های جذب اتمی،ICP و سایر تجهیزات همچون ترازو، آون، هود آزمایشگاهی و سایر تجهیزاتی که مرتبط به حوزه شناسایی و ماهیت‌سنجی مواد معدنی است، .بهره مند می باشد.

 

دغاغله با اشاره به همکاری شرکت کانی پژوه میزان در حوزه صادرات فرآورده‌های معدنی با گمرک عنوان کرد: بر صادرات و واردات تاکید داشته و با گمرک ارتباط فعال و نزدیک داریم و در واقع می‌توان گفت اصلی ترین مخاطب ما گمرک است.

 

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی کانی پژوه میزان، از بازرسی کارخانه‌های تولید مواد معدنی گفت و ادامه داد: در قامت یک شرکت بازرسی بومی، با اداره استاندارد همکاری داریم و از تمامی کارخانجات تولید سرب و روی زنجان، بازرسی و نمونه برداری میکنیم. از پروژه های خاص صنعتی و فناورانه نیز می‌توان به همکاری با گمرک زنجان و واردات خاک روی و صادرات شمش روی اشاره کرد.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با اشاره به برگزاری دوره‌های اموزشی برای کارشناسان و بازرسان استاندارد و بخش‌های فنی صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: کانی پژوه میزان، دوره‌های آموزشی تایید صلاحیت مدیران کنترل و مسئولان فنی را با همکاری اداره استاندارد برگزار می‌کند.

 

دغاغله، با اشاره به ضرورت بهره‌مندی مجموعه‌های صنعتی و بازرسی از تجهیزات پیشرفته و پرکاربرد، نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در به اشتراک‌گذاری این دست تجهیزات، مهم و اثربخش دانست و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمت مانند دستگاهXRF  و دستگاه  XRD از لازمه‌های آزمایشات پرکاربرد در این حوزه به شمار می‌رود و امکان خریداری این تجهیزات، برای همه مجموعه‌ها میسر نیست، بر همین اساس، ایجاد بستر مناسب توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی توانسته است ضمن رفع نیاز مجموعه‌ها، صرفه‌جویی و همچنین بهره‌وری بهتر را به ارمغان بیاورد.