صفحه اصلی

آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای ارتقای دانش آزمایشگاهی و پژوهشی مخاطبان، دوره طراحی پروب‌ها را خردادماه سال جاری برگزار می‌کند.

آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطوح علمی و تخصصی برای محققین کشور تاسیس شده است. این آزمایشگاه با در اختیار داشتن فضای مناسب در جهت توسعه پروژه‌های پژوهشی و آموزشی، از آمادگی انجام خدمات آنالیز دستگاهی، سلولی و مولکولی، کشت میکروب، کشت سلول، بافت شناسی، بیوشیمی و غیره برخوردار است.

 

پروب‌ها جزو یکی از مهم‌ترین عناصر در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی، ژنتیک سلولی و مولکولی به شمار می‌روند که به شناسایی ویژگی‌های ژنتیکی و آزمایشات این حوزه کمک می‌کنند. شناخت ویژگی پروب‌ها، عملکردشان و نحوه طراحی آن ها می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد آزمایشات این حوزه ایفا کند.

 

بر همین اساس، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان کارگاه آموزشی طراحی پروب را به صورت حضوری و غیرحضوری در خردادماه سال جاری برگزار می‌کند.

 

 

 از مهم‌ترین سرفصل‌های کارگاه طراحی پروب می‌توان به آشنایی با پروب TaqMan، آشنایی با عملکرد پروب‌ها  در جریان Real-Time PCR، طراحی پروب با Prime Quest و همچنین طراحی پروب با Gene Runner اشاره کرد.

 

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند به آدرس Corelab.lums.ac.ir مراجعه و یا با تلفن 06633207076 تماس حاصل کنند.