نشست شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با حضور معاون پژوهش و فناوری و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند، 24 آبان‌ماه جاری، در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

این نشست با هدف معرفی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و آشنایی اعضای هیئت علمی، مدیران آزمایشگاه‌ها و مسئولان حوزه پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با سیاست‌ها و حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی در زمینه توسعه زیرساخت آزمایشگاهی در کشور و تقویت توانمندی‌های مراکز عضو شبکه برگزار شد.
در این برنامه، حامد دارابی، کارشناس دبیرخانه شبکه آزمایشگاهی، ضمن بیان اهداف تشکیل شبکه و اقدامات انجام شده در راستای تکمیل توانمندی مراکز عضو، گزارشی از وضعیت درخواست‌‌های عضویت در شبکه، تنوع حوزه فعالیت اعضا و حجم خدمات ارایه شده توسط مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی ارایه داد.
وی، باشگاه مشتریان شبکه را با بیش از 5500 عضو حقیقی و حقوقی معرفی نمود و بیان کرد «شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با ارایه طرح‌های متنوع تخفیف خدمات آزمایشگاهی توانسته است دانشجویان، اعضای بنیاد ملی نخبگان، سرآمدان علمی ایران، شرکت‌های دانش بنیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مادر همه استان‌های کشور را تحت پوشش قرار دهد».
مهندس دارابی، طرح تخفیف ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مادر همه استان‌های کشور را از جمله طرح‌های تخفیف مهم شبکه آزمایشگاهی ذکر کرد و بیان نمود که در قالب این طرح، اعضای هیئت علمی 75 دانشگاه کشور از زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که دانشگاه صنعتی سهند را نیز شامل می‌شود، با عضویت در باشگاه مشتریان شبکه و انتخاب طرح مذکور، می‌توانند از اعتبار 40 میلیون ریالی استفاده از خدمات آزمایشگاهی مراکز عضو شبکه با 40 درصد تخفیف بهره‌مند شوند.
در ادامه نشست، اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند سوالات و پیشنهادهای خود را درخصوص فعالیت‌ها و حمایت‌های شبکه آزمایشگاهی و نیز چگونگی عضویت در شبکه، مطرح و ابراز امیدواری کردند که با عضویت همه آزمایشگاه‌های دانشگاه به صورت یکپارچه در شبکه، بتوانند جایگاه مناسبی را در بین مراکز عضو برای بهره‌مندی از حمایت‌های شبکه کسب نمایند.
کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code