یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است ضمن تولید انواع رزین‌های کاربردی در صنعت و تامین نیاز صنایع، فرآورده‌های خود را در عرصه بین‌المللی تامین کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ با نگاهی به محصولاتی که امروزه در بخش‌های گوناگون زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به گستردگی کاربرد مواد و فرآورده‌های شیمایی پی برد. «رزین» یکی از همین فرآورده‌هاست و یکی از شرکت‌های فناور کشورمان توانسته است ضمن تولید انواع رزین‌های کاربردی در صنعت و تامین نیاز صنایع، فرآورده‌های خود را در عرصه بین‌المللی تامین کند.
به گفته علیرضا اخوین مدیرعامل سیماب رزین، نقش رزین‌های اکرلیک صنایع متعددی مانند منسوجات، چسب فشار حساس صنایع ساختمان، بتن و تولید رنگ‌های ساختمانی، صنایع کاغذ و لووردراپه جزو صنایعی هستند که رزین‌ها در آن کاربرد دارند.
این فعال فناور همچنین به صنایع چاپ دستی و پیگمنت، صنایع شوینده، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع چرم، صنایع تکمیل فرش و موکت، صنایع آهار زنی و تکمیل پارچه و نخ، صنایع تصفیه فاضلاب و همچنین محصولات با کاربرد های خاص نیز میزبان رزین‌ها هستند.
اخوان، تولید رزین‌های آکرلیک پایه آبی را یکی از زمینه‌های تولید این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: از آن‌جا که رزین های اکریلیک پایه آب در بسیاری از صنایع کاربرد دارند و به علت دوستدار محیط زیست به شمار می‌روند، جایگزین بسیار مناسبی برای تعداد زیادی از رزین های پایه حلالی به شمار می‌روند و بر همین اساس برای جایگزینی محصولات تولیدی با مواد زیان‌آور مصرفی به طور جدی تلاش می‌کنیم.
به گفته مدیرعامل این شرکت تولیدکننده رزین گفت: رزین های آکریلیک محصول پلیمریزاسیون اسیدهای آکریلیک ، متاکریلیک و مشتقات آن‌هاست و به دو گروه عمده ترموپلاست و ترموست تقسیم می شود.
این فعال فناور بیان می‌کند با ظرفیت تولید 8000 تن در سال، این شرکت موفق شده است به تامین رزین‌های امولسیون اکریلیک کشور کمک کند.
اخوان با تاکید بر ضرورت توجه به نوآوری و حرکت در مسیر تحقق و توسعه از سوی شرکت‌ها گفت: تلاش شرکت‌ها برای گام برداشتن در مسیر فناوری و نوآوری، یکی از ضرورت‌هایی است که می‌تواند در اشتغال و توسعه درآمد شرکت‌ها راه‌گشا باشد.

کلمات کلیدی : رزین

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code