یک عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: توانمندسازی آزمایشگاه‌های کشور با تخصصی شدن خدمات و ظرفیت‌های این آزمایشگاه‌ها در حوزه‌ای تخصصی زمینه‌ساز بازدهی بالاتر بستر آزمایشگاهی کشور و بهبود دسترسی پژوهش‌گران به خدمات خواهد بود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی به عنوان زیرساخت‌های کار تحقیقاتی و پژوهشی ایفاگر نقشی مهم در ایجاد مقدمه‌های کار توسعه فناورانه هستند.

به گفته مهدی نبی، مدیر شرکت معیار دانش پارس اما توجه به تجهیزات تخصصی حوزه‌های گوناگون توسط آزمایشگاه‌ها گوناگون می‌تواند زمینه‌ساز دسترسی بازدهی بالاتر بستر آزمایشگاهی کشور و بهبود دسترسی پژوهش‌گران به خدمات باشد.

مدیرعامل شرکت معیار دانش‌ پارس با بیان این‌که استانداردسازی آزمایشگاه‌ها مبتنی بر استانداردهای ملی و بین‌المللی گامی مهم در رشد توانمندی‌ها و کارایی مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است گفت: انجام حمایت و زمینه ایجاد شده توسط شبکه آزمایشگاهی برای رسیدن آزمایشگاه‌ها به نقطه مطلوب به واسطه دریافت استانداردهای لازم، ضرورتی است که رشد توانمندی پژوهشی و استفاده بهینه از ظرفیت آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور را به همراه خواهد داشت.

به گفته این عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در کنار تخصصی کردن کار آزمایشگاه‌ها، برگزاری دوره‌ها و کارگاه های آموزشی نه با رویکرد صرفاً تئوری و آکادمیک، بلکه با هدف رفع مشکلات صنایع مختلف، به گونه ای که تعاملی متفاوت و مؤثر بین دانشگاه و صنعت ایجاد کند از دیگر گام‌هایی است که می‌تواند به رشد کیفیت آزمایشگاه‌ها و پژوهش کمک کننده باشد.

این فعال آزمایشگاهی به نقش مدیران و مسئولین فنی صنایع مختلف اشاره کرد و گفت: صاحبان مراکز آزمایشگاهی و متولیان پژوهش باید علاوه بر تحصیلات آکادمیک، با شرکت در دوره های آموزشی فنی و عملیاتی، گواهینامه های آموزشی که به تأیید سازمان ملی استاندارد رسیده باشد، اخذ کنند و صرفاً با داشتن تحصیلات دانشگاهی فضای کار مناسبی پیش رو نخواهند داشت.

مدیر آزمایشگاه معیار دانش پارس، به حضور آزمایشگاه‌های این شرکت به عنوان آزمایشگاه معتبر در حوزه‌های کنترل کیفیت فرآورده های غذایی، محصولات و فرآورده های کشاورزی، خوراک و فرآورده های دام و طیور و آبزیان، آب و پساب، هوا و سیالات زیستی اشاره کرد و گفت: به عنوان یکی از آزمایشگاه‌های معتبر با دریافت گواهی مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران (NACI) به اجرای سیستم مدیریت آزمایشگاه‌ها بر اساس استاندارد ISO/IEC 17025 در 70 آزمایشگاه مختلف اقدام کرده‌اند.
کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code