چهارمین نشست کارگروه کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، روز چهارشنبه 26 مهرماه برگزار شد.

چهارمین نشست کارگروه کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با حضور بیش از 45 نفر از کارشناسان و متخصصین این حوزه از مراکز عضو شبکه در سراسر کشور، چهارشنبه 26 مهرماه سال جاری به میزبانی پژوهشکده آنالیزی کیمیازی برگزار شد.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

در ابتدای این نشست، مهندس لواسانی، مدیر پژوهشکده آنالیزی کیمیازی،  به معرفی بخش‌های مختلف این پژوهشکده از جمله گروه شیمی، گروه زیست، گروه فیزیک و سامانه‌های کمک بازرسی، و مرکز آموزشی و پژوهشی حیوانات کارآزموده پرداخت.

مهندس لواسانی در ادامه برآورد نیازمندی‌ها، امکان‌سنجی و اجرای طرح‌های مرتبط با علوم و فناوری‌های شناسایی مواد ناشناخته و خطرناک در زمینه‌های شیمی، علوم زیستی و علوم قانونی، تعامل با وزارتخانه‌های موضوعی در ارائه خدمات تشخیصی، تبدیل شدن به آزمایشگاه مرجع زیست و شیمی، تبدیل شدن به مرکزی برای تجمیع نیروهای متخصص و دانشگاهی، تبدیل شدن به مرجعی برای سامانه‌های کمک بازرسی (X-ray) و برگزاری دوره‌های آموزشی کاربرد تجهیزات آنالیزی را از اهداف اصلی پژوهشکده آنالیزی کیمیازی اعلام کرد.

در ادامه نشست، مهندس زهره فتاح، کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ضمن معرفی کوتاهی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شبکه، کارگروه‌های تخصصی را بستری برای جریان دانش بین کارشناسان مراکز آزمایشگاهی دانست و اظهار امیدواری کرد، ارتباط میان سازمان‌ها و مراکز مختلف آزمایشگاهی در راستای انتقال اطلاعات، دانش و تجارب با یکدیگر افزایش یابد.

وی همچنین، با مهم دانستن ارتباط هر چه بیشتر با آزمایشگاه‌های بین‌المللی، بازدید از نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و شرکت در سمینارها و کنفرانس‌های بین‌المللی را از راه‌های ارتباط مؤثر و انتقال تجارب بین‌المللی دانست. 

در ادامه، گزارش فعالیت‌های کارگروه تخصصی کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی، توسط مهندس محمود نادری، دبیر کارگروه کروماتوگرافی شبکه آزمایشگاهی، ارائه شد. وی با اشاره به تنوع گسترده سازمانی در مراکز عضو، تدوین مقاله، ترجمه کتاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ترجمه استاندارد دستگاهی و تدوین استاندارد مهارت شغلی را از عملکردهای این کارگروه دانست.

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

در ادامه نیز، دکتر مریم یوسفی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی – ابن سینا، به شیوه نگارش مقاله و ساختار آن در فصلنامه تخصصی دانش آزمایشگاهی ایران، پرداخت.

معرفی و کاربردهای دستگاه کروماتوگرافی گازی جامع دو بعدی، توسط مهندس کامران عشقی، مدیرعامل شرکت کیمیا شنگرف پارس، نیز از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

در انتهای بخش اول این نشست، در جلسه پرسش و پاسخ، به سوالات کارشناسان پاسخ داده شد و در مورد برنامه‌های آینده کارگروه همچون انجام مقایسات بین آزمایشگاهی، ترجمه و تدوین استاندارد، چگونگی برگزاری وبینارهای آموزشی، صحبت شد.

برنامه پایانی این نشست به بازدید از آزمایشگاه‌های پژوهشکده اختصاص داشت که پس از اقامه نماز و صرف نهار انجام شد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,کارگروه‌های تخصصی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code