از این پس درخواست‌های استفاده از معافیت گمرکی حوزه ماشین‌آلات برای بررسی موضوع عدم ساخت داخل مورد اشاره در قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های مرتبط، به دبیرخانه برنامه ماشین‌سازی ارجاع خواهند شد.

بر اساس دستور رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از این پس درخواست‌های استفاده از معافیت گمرکی حوزه ماشین‌آلات برای بررسی موضوع عدم ساخت داخل (مورد اشاره در قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و آیین‌نامه‌های مرتبط)، به دبیرخانه برنامه ماشین‌سازی ارجاع خواهند شد.

گفتنی است براساس بند الف ماده 3 قانون «حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات»، شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت 15 سال از معافیت گمرکی بهره‌مند هستند. براساس شیوه‌نامه ذیل قانون، شرکت‌های دانش‌بنیان برای واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید و تجهیزات تست و کنترل کیفیت مربوط به محصول دانش‌بنیان خود، می‌توانند از معافیت گمرکی بهره‌مند شوند، با این شرط که ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، مشابه داخلی نداشته باشند.

در متن نامه ابلاغ دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی، رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان، به دکتر اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آمده‌است:
«با توجه به حمایت‌های آن شبکه از سازندگان ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته ساخت داخل در قالب اعطای تسهیلات توسعه بازار، بررسی درخواست‌های تایید ساخت داخل ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، با هماهنگی دفتر صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت، در دستور کار دبیرخانه برنامه حمایت از توسعه بازار ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته ساخت داخل آن شبکه قرار گیرد».

دبیرخانه «برنامه حمایت از توسعه بازار ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته ساخت داخل» اواخر سال 1394 ذیل دبیرخانه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی تشکیل شده است و از طریق ارایه تسهیلات کم‌بهره (در قالب فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک یا جعاله ساخت ماشین‌آلات و استصناع) به خریداران ماشین‌آلات ساخت‌داخل، توسعه بازار تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته ساخت ایران را مورد حمایت قرار می‌دهد.

سازندگان ماشین‌آلات ساخت داخل و همچنین شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی دبیرخانه برنامه مراجعه نمایند.
کلمات کلیدی : ساخت دستگاه,راه‌اندازی خط تولید,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,شرکت‌های دانش‌بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code