آزمون‌های حوزه ژنتیک مولکولی و خوراک دام و طیور بخشی از خدمات آزمایشگاهی است که توسط آزمایشگاه بیطاران، یکی از مجموعه‌های فناور عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی، مجتمع آزمایشگاهی بیطاران از سال 1392 فعالیت خود را با ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌هایی چون ژنتیک، فلزات سنگین، سم شناسی، میکروبیولوژی، آنالیز مواد شیمیایی و غذایی آغاز کرده است.

 

ملاحت احمدی مدیر این آزمایشگاه با اشاره به ارائه خدمات در حوزه آزمون و تحلیل مواد غذایی گفت: این مجموعه در زمینه تقلبات گوشت، مواد تراریخته، تعیین جنسیت پرندگان زینتی و تشخیص عوامل سقط در دام‌ها فعالیت می‌کند. احمدی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه بیطاران در زمینه دام‌های بزرگ نیز گفت: بخش آنالیز خوراک دام بخش دیگری از این مجموعه فناور آزمایشگاهی است که به طور عمده با صنایع و تولیدکنندگان این فرآورده‌ها ارتباط دارد. به طور کلی این آزمایشگاه شامل بخش ژنتیک مولکولی، آنالیز خوراک، میکروبی تشخیصی و کنترل کیفیت است.

 



وی افزود: تلاش کردیم با تجهیزات آزمایشگاهی به روز و نیروی انسانی دانش آموخته در پیشرفت و اجرای پروژه‌های فناورانه، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های صنعتی فعالیت نماییم. احمدی با بیان این‌که مجموعه آزمایشگاهی بیطاران، ارتباط مناسبی با شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی دارد ادامه داد: بر بستر این شبکه، توانستیم ارتباط بهتر و اثربخش‌تری را با دانشجویان، استادان، پژوهشگران و صنعتگران برای انجام پروژه‌های پژوهشی، فناورانه و دانش‌بنیان برقرار کنیم.

 

این فعال فناور نقش ارائه خدمات آزمایشگاهی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی را در توسعه پژوهش‌ها کارآمد دانست و گفت: پیش آمده است که استادان و پژوهشگران طرح‌های مفید و بسیار نوآورانه‌ای دارند که به دلیل گران بودن خدمات آزمایشگاهی از آغاز یا ادامه این پروژه‌ها صرف‌نظر می‌کنند. با راه اندازی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی و آشنایی پژوهشگران با خدمات این شبکه، راه برای ادامه پژوهش‌ها و به ثمر نشستن آن‌ها هموارتر شده است.


وی ادامه داد: پژوهشگران با استفاده از طرح‌های تخفیفی و تسهیلات باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی می‌توانند آزمایش‌های مورد نیاز خود را با هزینه‌ها مناسب و کیفیتی مطلوب به سرانجام برسانند.

 

کلمات کلیدی : محصولات دام و طیور,آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code