شرکتی دانش ‌بنیان توانسته است انواع استیل‌های مورد نیاز کشور را تولید کند و با این محصولات فناورانه به نیاز داخلی با قیمتی مناسب پاسخ دهد.

شرکت سرآمد استیل ایرانیان بیش از سه دهه است که در حوزه تامین انواع استیل فعالیت می‌کند. این شرکت توانسته است با تولید محصولات با کیفیت و متنوع استیل، نیاز بازار داخلی را تامین کند و به این بازار پرفروش و پرمخاطب رونقی بومی دهد.

 

یکی از محصولات تولیدی این مجموعه فناورانه، ورق استنلس استیل است. به گفته نادر عظیمی مدیرعامل این شرکت، این ورق‌ها معمولا به عنوان استیل مقاوم در برابر خوردگی معرفی می‌شوند. ورق فولادی ضد زنگ را هم به عنوان فولاد مقاوم در برابر خوردگی می‌شناسند، زیرا به راحتی فولاد کربنی معمولی زنگ نمی‌زند و دچار خوردگی نمی‌شود. ورق فولادی ضد زنگ برای مواردی که فلز به ویژگی‌های ضد اکسیداسیونی نیاز دارد، راه حل بسیار مناسبی است.

 

وی ادامه داد: لوله‌های فولادی ضد زنگ، آلیاژهایی با پایه‌ آهن هستند. فولاد ضد زنگ در دمای بالا در برابر خوردگی و اکسیداسیون بسیار مقاوم است. به طور کلی، با افزایش مقدار کروم، مقاومت در برابر این دو پدیده به تدریج افزایش می‌یابد.

 

عظیمی افزود: محصول بعدی ما میلگردهای استنلس استیل است. این میلگردها هم شمش آلیاژ استیل هستند که در شفت‌ها به کار می‌روند. شفت، میلگرد فولادی و قطعه‌ای است که برای انتقال انرژی و نیرو مورداستفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت شفت به عنوان ریلی برای حرکت کردن بلبرینگها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

به گفته این فعال دانش‌بنیان، پروفیل استنلس استیل هم در این مجموعه تولید می‌شود. یکی از پرکاربردترین این محصول، استنلس استیل 304 است. پروفیل استنلس استیل 304 مقاومت خوبی در برابر خوردگی در مقابل مواد شیمیایی و همچنین محیط های صنعتی دارد. پروفیل مستطیلی ضد زنگ دارای خواص عالی در دمای بالا و سرد است. پروفیل مستطیلی استنلس استیل بسیار مناسب است و می‌تواند به راحتی با استفاده از روش های معمولی جوش داده شود.

 

کلمات کلیدی : شرکت ورق استیل,افزایش مقاومت در برابر خوردگی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code