در نشست دبیران هیئت ممتحنه و ارزشیابی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، توسعه همکاری ها و شبکه سازی توانمندی آزمایشگاه های تابعه وزارت بهداشت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، بررسی گردید.

برنامه نشست دبیران هیئت ممتحنه و ارزشیابی رشته های علوم پایه پزشکی ، بهداشت و تخصصی معاونت آموزش وزارت بهداشت که روز شنبه 18 بهمن ماه 1399 با حضور بیش از 60 نفر از دبیران رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصص به صورت اینترنتی برگزار شد، شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معرفی و سازوکارهای همکاری طرفین بررسی شد.

 

در این برنامه، دکتر معصومه جرجانی، دبیر شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصص وزارت بهداشت، با ابراز خرسندی از شکل گیری این همکاری گفت: «یکی از ضرورت‌های توسعه پژوهش، دسترسی به خدمات آزمایشگاهی مطمئن و همچنین کارشناسان خبره آزمایشگاهی در زمینه های مختلف است که امیدواریم در همکاری با شبکه آزمایشگاهی، این دسترسی تسهیل گردد».

 

مهندس مجتبی نسب، دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با معرفی برنامه ها و فعالیت های شبکه آزمایشگاهی گفت: «تا کنون بیش از 820 مجموعه آزمایشگاهی از دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و شرکت های خصوصی از بیش از 100 شهر کشور در شبکه آزمایشگاهی عضو شده و توانمندی های خود را با به اشتراک گذاری بیش از 18000 تجهیز آزمایشگاهی، در دسترس پژوهشگران و صنعتگران کشور قرار داده اند».

 

مهندس نسب، به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از توسعه پژوهش در کشور اشاره کرد و افزود: «این معاونت با ارایه یارانه دریافت خدمات از طریق باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی، به صورت ویژه از پژوهش های آزمایشگاهی اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت می کند».

 

در این نشست همچنین دکتر حسین قنبری، عضو شورای مشاوران و مسئول روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، برقراری ارتباط بین وزارت بهداشت و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مایه خوشحالی دانست و افزود: «تلاش می کنیم آزمایشگاه های آموزشی مراکز تابعه وزارت بهداشت نیز بتوانند در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی حضور یابند و از خدمات این شبکه بهره‌مند شوند تا شاهد توسعه همکاری های بین آزمایشگاهی و همچنین پژوهشگران در آزمایشگاه های آموزشی باشیم».

 

در پایان این جلسه، خانم دکتر جرجانی و مهندس نسب، بر تقویت و توسعه همکاری هایی که به تازگی بین شبکه آزمایشگاهی و معاونت تحقیقات وزارت بهداشت شکل گرفته است، تأکید کردند.

 

شایان ذکر است شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با هدف افزایش بهره‌وری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور فعالیت خود را از سال 1393 ذیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کرده است و باشگاه مشتریان این شبکه با بیش از 115 هزار عضو، با ارایه یارانه های متنوع، از توسعه پژوهش های اعضای هیئت علمی، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان و خلاق سراسر کشور، حمایت می کند.

 

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code