شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، سه شنبه، 19 اسفندماه، میزبان 9 نفر از دبیران کارگروه های تخصصی شبکه آزمایشگاهی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، در ابتدای این نشست، زهره فتاح، کارشناس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، گزارشی از فعالیت های کارگروه های تخصصی در سال 1399 ارائه کرد.

 

فتاح گفت: «در سال 1399، 8 کارگروه جدید در حوزه های طیف سنجی، متالورژی، پوشش‌های سطح و خوردگی، تعیین ماهیت محصولات، NMR، علوم و فناوری‌های شناختی، زیست فناوری و آنالیز حرارتی تشکیل شد و مجموع کارگروه های تخصصی شبکه به 17 عدد رسید. در حال حاضر حدود 1700 کارشناس عضو شبکه، در این گروه ها به تبادل دانش و تجربیات مشغول هستند».

 

وی افزود، در سال 1399، تعداد 13 نشست تخصصی و 10 کارگاه آموزشی ویژه اعضای کارگروه ها برگزار و 9 استاندارد ملی در حوزه روش آزمون نیز تدوین شد.

 

 

در ادامه برنامه، هر یک از دبیران، به بیان برنامه ها و عملکرد کارگروه خود در سالی که گذشت، پرداختند و پیشنهادهایی را در مورد نحوه ادامه فعالیت کارگروه ها بیان کردند. برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی به صورت حضوری و مجازی، آشنایی کارشناسان با اهمیت مقایسات بین آزمایشگاهی و نحوه کالیبراسیون دستگاه ها، تأمین مواد و قطعات مصرفی آزمایشگاه ها به صورت مشترک، دیدار آزمایشگاه های هر حوزه با صنایع مرتبط، انتشار دانش در قالب مقالات تخصصی و مدیریتی، از جمله برنامه های کارگروه های تخصصی در سال آینده خواهد بود.

 

سپس دکتر رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، این شبکه را بازار بسیار مناسبی در حوزه رفع نیاز آزمایشگاه ها دانست و گفت: «تأمین مواد مرجع، تعمیرات و کالیبراسیون، تولید داخل و تأمین قطعات و مواد مصرفی دستگاه های آزمایشگاهی و مشاوره های تخصصی به مشتریان در حوزه خدمات آزمایشگاهی از جمله فعالیت هایی است که می تواند به صورت سازمان یافته در شبکه انجام شود».

 

اسدی فرد سپس به جنبه بین الملل شبکه اشاره کرد و گفت: «سال 1400، سال رونق فعالیت های بین المللی شبکه خواهد بود و بخش بین الملل شبکه با پایگاه اینترنتی intlabsnet.com با سرعت بیشتری ارتقا می یابد». برگزاری کارگاه های آموزشی و مقایسات بین آزمایشگاهی در سطح بین الملل و مشارکت در کمیته های فنی متناظر سازمان استاندارد، از جمله برنامه های این شبکه در سال آینده خواهد بود».

 

وی سپس فلسفه تشکیل کارگروه های تخصصی را یادآوری کرد و گفت: «سرمایه اصلی آزمایشگاه ها، نیروی انسانی است که به دستگاه هویت می بخشد و خلاقیت و ابداع دارد و هدف اصلی شبکه این است که در آزمایشگاه ها نیروی انسانی با نشاطی داشته باشیم. در این خصوص، کارگروه های تخصصی مهمترین ابزار شبکه برای شناسایی و شکوفایی استعداد کارشناسان و ارتباط و همکاری آنها با یکدیگر است و دبیران کارگروه ها مهمترین نقش را در پویایی و فعال نگه داشتن کارگروه ها دارند».

 

در پایان جلسه، از دبیران کارگروه های تخصصی شبکه آزمایشگاهی به دلیل فعالیت و تلاش های بی وقفه آنها در سال 1399، تقدیر و تشکر شد.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,نشست کارگروه‌های تخصصی,کارگروه‌های تخصصی,دکتر رضا اسدی فرد

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code