مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت سیالات حفاری پارس از ارائه خدمات سنجش کیفیت سیالات حفاری بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، حفاری‌های حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و معادن یکی از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های اکتشاف و استحصال به شمار می‌رود. در این میان، سیالات روند حفاری را تسهیل می‌کنند و در عین حال، برداشت مفید را بدون این‌که به سازه حفر شده آسیبی وارد شده یا تجهیزات حفاری مستهلک شوند، ممکن می‌سازد.

 

در این میان، رقابت جدی و فناورانه‌ای در کشورهای برخوردار از فناوری این حوزه، در ارائه فرمولاسیون و نوآوری‌های این حوزه در جریان است تا بهترین کارایی و کیفیت را در سیال حفاری ارائه دهند.

 

مجتبی کلهر محمدی معاون فنی و مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت سیالات حفاری پارس، از اهمیت فناوری و نوآوری سیالات حفاری و ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه سیالات حفاری گفت و ادامه داد: از محوری‌ترین فعالیت‌های سیالات حفاری پارس می‌توان به ارائه‌ی خدمات در زمینه سیال حفاری به تامین کنندگان و تولید کنندگان افزایه‌های حفاری، شرکت‌های بازرسی فنی، تولیدکنندگان تجهیزات و مواد حوزه حفاری اشاره کرد.

 

 این فعال فناور از ارائه خدمات کیفی در بازه زمانی مناسب به پروژه های عملیاتی گفت و ادامه داد: بخش قابل توجهی از خدمات آزمایشگاهی سیالات حفاری پارس به طرح‌های دانشگاهی، پژوهش‌ها و نوآوری‌های این حوزه اختصاص دارد و در راستای توسعه دانش فنی بومی و تولید با کیفیت فرآورده‌های فناورانه، به طور خاص از طرح‌های پژوهشی و فناورانه خدمات آزمایشگاهی حمایت می‌کنیم.

 

کلهر محمدی به مهم‌ترین فعالیت های آزمایشگاه های سیالات حفاری پارس اشاره کرد و افزود: در این مجموعه آزمایشگاهی علاوه بر ارزیابی تمامی افزایه های سیال حفاری بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی و ارزیابی انواع سیالات حفاری پایه آبی یا روغنی، سیالات حفاری در شرایط دما و فشار بالا نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

 

وی همچنین به ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه زیست محیطی اشاره کرد و افزود: بخشی از فعالیت‌های حوزه حفاری پیامدهای محیط زیستی دارد و بر همین اساس، با استفاده از روش‌های آزمایشگاهی و تجهیزات پیشرفته، خدمات آنالیز آب و پساب در این حوزه ارائه می‌شود.

 

کلهر محمدی، آموزش و ترویج را بخش دیگری از خدمات فناورانه مجموعه سیالات حفاری پارس در راستای توسعه توانمندی‌های آزمایشگاهی و فناورانه این حوزه عنوان کرد و افزود: به طور مستمر و دوره‌ای برای فعالان حوزه آزمایشگاهی، پژوهشگران و دانشجویان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا با تازه‌ترین یافته‌های علمی، فناوری‌ها و روش‌های نوآورانه در این حوزه آشنا شوند. بر همین اساس ضمن برگزاری دوره های کارآموزی برای دانشجویان، دوره های تئوری و عملی سیال حفاری ارائه می‌شود.

 

این فعال فناور، نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در راه یافتن پروژه‌های نوآورانه دانشگاهی به حوزه صنعت با کمک مجموعه‌های آزمایشگاهی توانمند، اثربخش دانست و گفت: این شبکه زمینه‌ای ایجاد کرد تا نوآوری‌ها به عرصه صنعت راه پیدا کنند و به برطرف کردن نیازهای این حوزه بپردازد. امیدواریم که با توسعه زمینه فعالیت شبکه آزمایشگاهی و توسعه حمایت‌ها، این روند با شتاب بیش‌تری ادامه یابد.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,حفاری,آزمایشگاه,شرکت دانش بنیان,صنایع نفت و گاز

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code