با مجهز شدن یکی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی به دستگاه آزمون برش سه‌محوری خاک، خدمات آزمایشگاهی این حوزه به متقاضیان توسعه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، سنجش ویژگی‌های مکانیکی و دینامیک خاک یکی از مؤلفه‌های مهم برای پژوهشگران و صاحبان صنایع است که بررسی و اندازه‌‌گیری این ویژگی‌ها، ضمن اثربخشی قابل توجهی که در پیشرفت پروژه‌های پژوهشی و عمرانی ایفا می‌کند، مستلزم برخورداری از دقت بالا و حساسیتی چشمگیر برای رسیدن به نتیجه‌ای دقیق است.

 

علی فنونی علمداری مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز، با اشاره به اهمیت تجهیزات برش سه‌محوری در حوزه آزمایش‌های خاک عنوان کرد: «آزمایش سه‌محوری» یکی از روش‌های آزمایشگاهی است که برای تعیین معیارهای برشی خاک، زاویه اططکاک و ضریب چسبندگی و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمایش، یکی از دقیق‌ترین و متداول‌ ترین روش ‌های اندازه‌گیری مؤلفه‌های مکانیکی مواد و اجسام شکل ‌پذیر نظیر خاک، سنگ و شن و ماسه به شمار می‌رود.

 

این فعال فناور از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه مکانیک خاک گفت و ادامه داد: با توجه به این‌که دستگاه‌ برش سه محوری در مطالعات آزمایشگاهی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از پرکاربردترین دستگاه‌‌های مهندسی ژئوتکنیک است، با هدف رضایتمندی مشتریان و ارتقای سطح خدمات مهندسی این مجموعه، 3 دستگاه پیشرفته سه محوری خاک مجهز به سیستم کنترل تنش ،فشار آب منفذی و نمایشگر دیجیتال در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز راه اندازی و آماده بهره برداری شد.

 

فنونی علمداری، با بیان این‌که تجهیزات یادشده قادر به انجام آزمون در شرایط مختلف استاندارد هستند ادامه داد: این دستگاه‌ها می‌توانند پارامترهای مورد نظر خاک اعم از ضریب اصطکاک داخلی خاک،، چسبندگی، مدول الاستیسیته خاک و دیگر معیارها را در شرایط اشباع و یا رطوبت طبیعی، در مطالعات مکانیک خاک و ژئوتکنیک پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای شهری سنجش و اندازه‌گیری کنند.

 

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان البرز، از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه مکانیک خاک از جمله آزمون سه‌محوری با استفاده از تسهیلات اعتباری و تخفیف‌های شرکت به اعضای شبکه گفت و ادامه داد: این مجموعه آزمایشگاهی به عنوان یکی از اعضای فعال شبکه آزمایشگاهی در حوزه مکانیک خاک، خدماتش را در حوزه‌هایی چون کنترل کیفیت خاک و مصالح ساختمانی، ژئوتکنیک، مقاومت مصالح، سنجش مواد شیمیایی و خاک به اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در سراسر کشور ارائه می‌کند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آزمایشگاه,تثبيت خاک,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code