پژوهشگاه رنگ با استقرار تجهیز آزمایشگاهی لوله امپدانس، امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی اندازه‌گیری میزان جذب و انتقال صوتی را فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی؛ برای شناسایی ویژگی‌های فیزکی مواد طبیعی و سنتزی، از تجهیزاتی استفاده می‌شود که از فناوری پیشرفته‌ای برخوردارند. یکی از این تجهیزات آزمایشگاهی در اندازه‌گیری میزان جذب و انتقال صوت کاربرد دارد.

 

شناخت این ویژگی به صنعتگران و پژوهشگران کمک می‌کند فرآورده‌هایی تولید کنند که با جذب صوت و عبور جریان، میزان انتقال معیارهایی مانند امواج صوتی و نوری مزاحم را کاهش داده و محیط سالم‌تری را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

 

رفع آلودگی صوتی در فضاهای صنعتی، شهری و خانگی نیازمند پژوهش بر روی انواع مواد طبیعی و مواد سنتزی است تا مواد تهیه شده در صنایع تولیدی، مبتنی بر میزان امپدانس استاندارد تولید شوند.

 

از مهم‌ترین موادی که برای ساخت جاذب‌ها و عایق‌های صوتی استفاده می‌شود، می‌توان به استفاده و انواع ماستیک‌ها، پلاسترها، پنل‌های آکوستیک یا عایق‌های پلیمری اشاره کرد.

 

در پژوهش‌ها و یا تولیدات صنعتی، اندازه گیری درصد جذب صوت و یا درصد انتقال صوت در مواد و تولیدات، با دامنه وسیعی که مواد مختلف از نظر مقاومت در برابر عبور صوت دارند،‌ دارای اهمیت قابل توجهی است.

 

تجهیز آزمایشگاهی کارآمد در اندازه‌گیری و انتقال صوت

دستگاه لوله امپدانس اندازه گیری خود را برای فرکانس های اصلی مولد آلودگی صوتی در محدوده شنوایی انسان انجام می دهد و  کمک قابل توجهی به محققین، تولیدکنندگان مختلف از جمله صنایع خودرویی و طراحان محیط های داخلی و خارجی که نیازمند اندازه گیری جذب و انتقال صوت محصولات خود هستند، می‌کند.

 

دستگاه اندازه گیری ضریب جذب و ضریب انتقال صوت مواد آکوستیکی در محدوده ۲۵۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ هرتز در آزمایشگاه نمایش رنگ و پردازش تصویر پژوهشگاه رنگ، نصب و راه اندازی شده است و خدمات آن بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌شود.

 

کلمات کلیدی : صوت,آشنایی با انواع رنگ ها,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code