تصویربرداری به شیوه میکرو سی‌ تی، یکی از روش‌های آنالیز آزمایشگاهی است که تصاویر دقیق و با کیفیتی از نمونه ارائه می‌کند و زمینه را برای پژوهش‌های کارآمد فراهم می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، میکرو سی‌ تی یک تکنیک تصویربرداری سه بعدی است که از اشعه ایکس برای دیدن داخل یک شی استفاده می‌کند. در این روش که به آن میکرو توموگرافی یا توموگرافی میکرو کامپیوتری نیز گفته می‌شود، کاری مشابه تصویربرداری با سی تی اسکن در بیمارستان انجام شده اما در مقیاس کوچک و با وضوحی بسیار زیاد.

 

در این روش فناورانه می‌توان نمونه‌هایی در ابعاد 100 نانومتر و اجسام به قطر 200 میلی متر را اسکن کرد. تجهیزات میکرو سی‌ تی مجموعه‌ای از تصاویر اشعه ایکس مسطح دو بعدی را دریافت کرده و داده‌ها را به صورت برش‌های مقطعی دو بعدی بازسازی می‌کنند.

 

این برش ها می توانند به مدل های سه بعدی تبدیل شوند و حتی به عنوان اشیاء فیزیکی سه بعدی برای تجزیه و تحلیل، چاپ شوند. با استفاده از سیستم های اشعه ایکس دو بعدی می توانید یک جسم را مشاهده کنید اما با قدرت سیستم های میکرو سی‌ تی سه بعدی می توانید داخل جسم را ببینید و ویژگی های داخلی آن به صورت غیر مخرب آشکار کنید.

 

میکرو سی تی اسکن چگونه کار می کند؟

اشعه ایکس در یک منبع تولید می شود، از طریق نمونه منتقل می شود و توسط آشکارساز اشعه ایکس به عنوان یک تصویر نمایشی دو بعدی ثبت می شود. سپس نمونه را کسری از درجه می چرخانند و تصویر دیگری تهیه می کنند. این مرحله از طریق چرخش 180 درجه (یا گاهی 360 درجه بسته به نوع نمونه) تکرار می شود. سپس مجموعه ای از تصاویر از طریق فرآیند محاسبه ای به نام "بازسازی" به تصاویر مقطعی تبدیل می شوند.

 

ارائه خدمات تصویربرداری میکرو سی‌ تی پژوهش‌ها را توسعه بخشید

 

ارائه خدمات میکرو سی‌ تی بر بستر شبکه آزمایشگاهی

آزمایشگاه سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته پرتوی ایکس (AXIS) شرکت بهین نگاره خدمات تصویر برداری و آنالیز میکرو سی‌ تی را با کیفیتی بالا بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌کند.

 

در روشی که توسط این شرکت ارائه می‌شود، بدون نیاز به برش زدن نمونه و بسیاری از مراحل آماده‌سازی پردردسر، اطلاعاتی دیجیتال از هندسه، خواص فیزیکی و بسیاری دیگر از ریزساختارهای درونی اجسام، با دقت میکرومتر به دست می‌آید.

 

در شرکت بهین نگاره، تصویربرداری از نمونه‌های متعددی از جمله انواع سنگ، حشرات، بافت‌های مختلف زیستی، قطعات الکترونیکی و مکانیکی، فوم‌های پلیمری، نمونه‌های استخوانی و دیگر اجسام با دقت میکرومتری انجام می‌شود.

 

ارائه خدمات تصویربرداری میکرو سی‌ تی پژوهش‌ها را توسعه بخشید

 

توسعه پژوهش‌ها

پژوهشگران و فعالان در زمینه‌های مختلف صنعت یا علوم پزشکی و فناوری‌های پیشرفته، می‌توانند از خدمات آزمایشگاهی شرکت بهین نگاره با استفاده از تسهیلات باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی بهره ببرند.

 

در این مجموعه آزمایشگاهی، پس از ثبت درخواست پروژه، کارشناسان آزمایشگاه در نشستی با حضور پژوهشگر متقاضی به بررسی پروژه و امکان‌سنجی آن می‌پردازند؛ پس از تایید پروژه با تکمیل فرم‌های مربوطه، فرآیند تصویربرداری انجام می‌‌شود. این کار با دانش کافی از ویژگی‌های نمونه که در جلسه مشاوره حاصل شده است با بهترین پروتکل برای اسکن و تصویربرداری انجام می‌شود و داده‌های حاصل از اسکن، وارد پردازش‌های ریاضی و کامپیوتری می‌شود و در نهایت تصاویر مقطعی از نمونه به دست می‌آید. در صورت درخواست آنالیز و استخراج پارامترهای مشخص از تصاویر توسط پژوهشگر، آنالیزهای لازم روی تصاویر نیز انجام می‌شود.

 

کلمات کلیدی : تصویربرداری,آزمایشگاه,باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code