یک مجموعه فناور عضو شبکه آزمایشگاهی، خدمات کنترل کیفیت و آزمون محصولات غذایی، دامی و کشاورزی را با هدف ارتقای این فرآورده‌ها ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، سمانه عباسی مدیرعامل شرکت نوآوران کاشف شهر راز با اشاره به ارائه خدمات کنترل کیفی محصولات غذایی، دامی و کشاورزی اظهار کرد: علاوه بر خدمات آزمایشگاهی برگزاری دوره های آموزشی بخشی دیگری از خدمات این مجموعه فناور به شمار می‌رود.

 

این فعال آزمایشگاهی، با اشاره به بخش‌های مختلف شرکت نوآوران کاشف شهر راز عنوان کرد: این آزمایشگاه دارای 4 بخش کنترل کیفی به صورت مجزا، شامل بخش آنالیز شیمیایی، بخش میکروبیولوژی، بخش فلزات سنگین و بخش دامپزشکی است که این خدمات توسط دانش‌ آموختگان جوان با تخصص ارائه می‌شود.

 

عباسی، با اشاره به بخش ساخت محیط کشت عنوان کرد: در این بخش از محیط‌های تجاری جهت ساخت محیط کشت استفاده می‌شود همچنین از تجهیزاتی چون آون برای استریل کردن ظروف شیشه ای و فلزی، ترازو برای وزن کشی محیط های کشت، بن ماری برای تسهیل حل شدن کامل محیط کشت پودری در آب و یخچال جهت نگهداری محیط های کشت استفاده می‌شود.

 

مدیر مجموعه آزمایشگاهی نوآوران کاشف شهر راز، درباره دیگر بخش‌های این مجموعه بیان کرد: در بخش استریل و ضدعفونی، محیط‌های آلوده و محیط‌های کشت ساخته شده توسط دستگاه اتوکلاو استریل می شوند. همچنین بخش انجام آزمون دارای فضایی استریل و کنترل شده و تجهیزاتی چون هود لامینار برای کشت نمونه های مورد آزمون است.

 

عباسی به بخش انکوباسیون این مجموعه آزمایشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش، تجهیزاتی مانند انکوباتور، دمای مناسب رشد میکرو ارگانیسم ‌ها را فراهم می‌کند. وی درباره بخش  آنالیز شیمی آزمایشگاه نوآوران کاشف شهر راز توضیح داد: در این بخش آزمون های فیزیکوشیمیایی فرآورده‌های لبنی، گوشتی، کنسرو، مربا، انواع سس، غلات و حبوبات و سایر فرآورده‌های غذایی انجام می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت نوآوران کاشف شهر راز با اشاره به  بخش دامپزشکی آزمایشگاه  افزود: علاوه بر آزمون خوراک دام، طیور و آبزیان، بخش دامپزشکی در دو حوزه سرولوژی و آزمایش‌های بیماری فعالیت دارد.

 

سنجش کیفیت فرآورده‌های دامی و کشاورزی بر بستر شبکه آزمایشگاهی

 

عباسی با اشاره به بخش فلزات سنگین این آزمایشگاه عنوان کرد: در بخش فلزات سنگین آزمایشگاه برای شناسایی فلزات یونی مانند سرب و کادمیوم از کوره  گرافیتی و برای شناسایی فلزات جیوه و آرسنیک به جهت فراریت بالا از روش تولید گاز هیدرید استفاده می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری دوره های آموزشی در آزمایشگاه را تربیت نیروی انسانی دارای توانایی هایی بالا و همچنین توسعه دانش و مهارت کاری در زمینه انجام آزمون های صنایع غذایی و کشاورزی دانست.

 

وی با بیان این‌که دوره های آموزشی توسط مدیران فنی آزمایشگاه متناسب با زمینه کاری دانش آموخته برگزار می شود، افزود:  دوره های آموزشی بر محورهایی چون ایمنی در آزمایشگاه، محلول‌سازی و استاندارد سازی محلول، شناخت لوازم و تجهیزات آزمایشگاه و کنترل میان دوره ای تجهیزات برگزار می‌شود.

 

این فعال فناور، با اشاره به نقش کلیدی آزمایشگاه‌ها در ارتقای تولیدات غذایی و کشاورزی عنوان کرد: آزمایشگاه می‌تواند مشاور مناسبی برای تولید کنندگان، مصرف کنندگان و پژوهشگران از حیث محصول باشد.

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,خدمات آزمایشگاهی,صنعت مواد غذایی,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code