شرکت سه بعدی پردازان پیشگام پارس شریف، یکی از مجموعه‌های فناور عضو شبکه آزمایشگاهی است که خدمات پژوهشی و فناوری در حوزه چاپگرها و ابزارهای تصویربرداری سه بعدی را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، چاپگرها و تصویربردارهای سه‌بعدی جزو تجهیزات فناورانه و پیشرفته‌ای به شمار می‌روند که میزان استفاده و کاربردهای آنها در صنایع، پژوهش‌ها و توسعه محصولات مختلف رو به افزایش است. بر همین اساس یک مجموعه فناور، ضمن ارائه محصولات این حوزه، فعالان پژوهشگر را با ارائه خدمات آزمایشگاهی یاری می‌کند.


علی حسین‌زاده مدیر شرکت سه بعدی پردازان پیشگام پارس شریف، با اشاره به ارائه خدمات در دو بخش تولید و خدمات، عنوان کرد: سرآغاز فعالیت های این شرکت مربوط به ساخت اولین چاپگر سه بعدی است که به ساخت چاپگرهای دیگر و ارائه خدمات چاپگر سه بعدی منجر شد.

 

این فعال فناور با اشاره به ایجاد اشتغال در این مجموعه فناور و آزمایشگاهی گفت: فعالیت‌های تولید و خدمات آزمایشگاهی این مجموعه درحال حاضر برای 4 نفر به‌صورت مستقیم و حدود 30 نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه چاپگرها و اسکنرهای سه‌بعدی

حسین‌زاده با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه پرینت سه بعدی، افزود: در این قسمت با توجه به طراحی که مشتری انجام داده است و براساس ساعت و میزان مواد مصرفی، قیمت نهایی را مشخص و درصورت رضایت مشتری شروع به ساخت قطعات می‌کنیم.

 

یاری پژوهشگران با ارائه خدمات در حوزه چاپگرهای سه بعدی

 

مدیر شرکت سه بعدی پردازان پیشگام پارس شریف، از ارائه خدمات اسکن سه بعدی گفت و اظهار کرد: در این قسمت، مشتری جسم خود را در اختیار شرکت قرار می دهد و سپس با استفاده از فناوری ابرنقاط، اسکن سه بعدی آن تحویل می‌شود.


وی درباره فرآیند ارائه این خدمات توضیح داد: از آن‌جایی‌که حوزه فعالیت ما تولید نمونه اولیه است، ابتدا از نمونه اگر قابلیت کپی برداری داشته باشد می‌توان اسکن سه بعدی تهیه و سپس پرینت سه بعدی آن را ساخت؛ اما اگر فقط نمونه طراحی شده موجود باشد با چاپگر سه بعدی، نمونه اولیه آن ساخته می شود.

 

ارتقای دانش و توانمندی فعالان حوزه چاپگرهای سه‌بعدی

این فعال فناور، با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف آشنایی کاربران با چاپگرهای سه‌بعدی و فناوری این حوزه افزود: کسانی که دارای تجربه کار با پرینتر سه بعدی هستند در این دوره به آموزش سرفصل‌ها و مفاهیم اساسی این فناوری می‌پردازند. محور های این دوره ها شامل شناخت چاپگر سه بعدی، نرم‌افزارهای طراحی و نرم‌افزارهای چاپ سه‌بعدی است.


وی با اشاره به برگزاری این دوره‌ها بر اساس فراخوان‌های اعلام شده در سایت شرکت و نیز شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: مخاطبان این دوره‌ها، تمامی پژوهشگران، فعالان آزمایشگاهی، دانشجویان مهندسی و شرکت‌های دانش‌ بنیان هستند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,پرینتر سه بعدی,چاپگر سه‌ بعدی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code