آزما پژوهان کامیاب صنعت با نام تجاری آپکا، خدمات آزمایشگاهی را در حوزه کنترل کیفی تجهیزات پزشکی ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آرش رضایی معاون آزمایشگاه آزما پژوهان کامیاب صنعت، با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه‌های مهندسی پزشکی، مهندسی مواد، مهندسی بیومکانیک و زیست مواد گفت: آزمایشگاه آپکا توسط چند تن از فارغ التحصیلان و نخبگان با هدف توانمندسازی کشور در زمینه کنترل کیفی تجهیزات پزشکی تاسیس شد.

 

وی با اشاره به فعالیت این مجموعه آزمایشگاهی در حوزه مواد پزشکی عنوان کرد: با توجه به سابقه کار همکاران اصلی شرکت در زمینه مهندسی مواد و پلیمر با رویکرد مواد پزشکی، بنیان اصلی شرکت در دو زمینه کنترل کیفی تجهیزات کاشتنی و غیر کاشتنی فلزی به همراه کنترل کیفی مواد پلیمری مورد استفاده در صنعت پزشکی به صورت دو دپارتمان برنامه ریزی شد، که در ادامه بخش کنترل کیفی لوازم مصرفی پزشکی نیز راه اندازی شد.

 

این فعال فناور، با اشاره به ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان حوزه مواد و پلیمر گفت: در این مجموعه 7 کارشناس ارشد و 2 دانش‌آموخته مقطع دکتری مرتبط و متخصص با زمینه کاری در کنار مدیر عامل و معاونت آزمایشگاه به صورت مستقیم مشغول به فعالیت بوده و در زمینه امور اداری و مالی نیز 3 نفر مشغول به کار هستند. 

 

تنوع در خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی

معاون آزمایشگاه آپکا با اشاره به دانش فنی موجود در این شرکت در زمینه تجهیزات پزشکی عنوان کرد: برای انجام کنترل کیفی اقلام ارتوپدی، فک و صورت و ستون فقرات، فیکسچرهای متعددی ساخته شده و به صورت استاتیک و دینامیک آزمون‌ها انجام می‌شود؛ همچنین این آزمایشگاه با دانش خاص تجزیه و تحلیل نتایج، امکان بررسی دقیق، کنترل کیفی و شناسایی مواد ناشناخته شیمایی را دارد.

 

رضایی با اشاره به توانمندی ارائه آزمون‌های جدید در مواردی که تجهیز ساخته شده هنوز جهت کنترل کیفی و تست استاندارد سازی نشده باشد، افزود: محققان این آزمایشگاه با هماهنگی شرکت تولید کننده و کارشناسان سازمان غذا دارو آزمون‌های عملکردی را طراحی می‌کنند و فیکسچرهای جدید در صورت نیاز طراحی و ساخته می‌شوند.

 

وی با اشاره به ارائه آزمون های عملکردی گفت: آزمایشگاه آپکا در زمینه این آزمون‌ها که عمدتا آزمون خستگی محسوب می‌شوند با نازلترین قیمت و مطابق استاندارد خدمات ارائه می‌دهد.

 

این فعال فناور، از استمرار ارائه خدمات آزمایشگاهی در دوران کرونا گفت و ادامه داد: آزمایشگاه آپکا با توجه به نوع بیماری کرونا و مشکلات تنفسی بیماران، در زمینه کنترل کیفی تجهیزات مورد نیاز بیماران تنفسی، فعالیت خود را گسترش داد و همچنین در زمینه کنترل کیفی انواع ماسک‌ها نیز شروع به فعالیت کرد

 

ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه مواد و تجهیزات پزشکی بر بستر شبکه آزمایشگاهی

 

همکاری با پژوهشگران و دانشگاهیان

معاون شرکت آزما پژوهان کامیاب صنعت با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های دانش‌ بنیان، دانشگاهیان و پژوهشگران بر بستر شبکه آزمایشگاهی گفت: بخشی از اشخاص طرف تعامل این شرکت، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند که معمولا خدمات و مشاوره های زیادی به آنان ارائه می‌شود. وی افزود: این مجموعه همواره آماده همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به خصوص در زمینه مهندسی پزشکی است، زیرا این شرکت قبل از یک بنگاه اقتصادی یک مرکز تحقیقاتی به شمار می‌رود.

 

وی نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در ارائه خدمات کارآمد و کاربردی به پژوهشگران و فعالان زیست‌بوم نوآوری را اثرگذار دانست و گفت: برای بهبود و ارتقای شبکه تبلیغات رسانه ای گسترده بسیار مناسب می­ باشد زیرا بسیاری از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها در شهرهای دیگر آشنایی لازم را با این شبکه ندارند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,تجهیزات پزشکی,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code