شرکت ژینو ژن پژوهان خدمات سلولی، مولکولی و زیستی را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌دهد تا پژوهشگران را در رسیدن به نتایج مطلوب، یاری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مریم عباسی مدیر مجموعه فناور و آزمایشگاهی ژینو ژن پژوهان با اشاره به توانمندی این مجموعه در ارائه خدمات سلولی، مولکولی و زیست‌ فناوری گفت: این مجموعه با برخورداری از بخش‌های سلولی، مولکولی، قسمت الکتروریسی، بخش مطالعات حیوانی و بافت‌شناسی، طیف متنوعی از خدمات آزمایشگاهی را به پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان فناور به ویژه در حوزه نانو، زیست‌ فناوری و ایمپلنت‌ها ارائه می‌دهد.

 

این فعال فناور، به برخی از مهم‌ترین خدمات آزمایشاگاهی ژینو ژن پژوهان اشاره کرد و گفت: بررسی سلولی و مولکولی تمایزهای بافتی از جمله تمایز به بافت‌هایی چون استخوان، پوست یا عصب در این شرکت انجام می‌شود. همچنین بخش الکتروریسی نانو، این توانمندی را داراست که فرآورده‌های مختلف از جمله انواع زخم پوش ها را آماده سازی و عرضه کند.

 

عباسی، با اشاره به بهره‌مندی دانشجویان رشته‌های تحصیلی گوناگون از این خدمات، عنوان کرد: عمدتا دانشجویان رشته های غیر مرتبط که ایده یا محصولی دارند و نیازمند انجام آنالیز هستند، شرکت های تولید کننده ایمپلنت های استخوانی و همچنین پژوهشگران و فناوران حوزه بیولوژی، مشتریان بالقوه این خدمات آزمایشگاهی به شمار می‌روند.

 

هدایت و راهبری پروژه‌های دانشگاهی و پژوهشی

مدیر مجموعه ژینو ژن پژوهان از ارائه خدمات مشاوره و آموزش به دانشجویان گفت و ادامه داد: بعضا دانشجویان در این زمینه که چه تست‌هایی پاسخگوی هدف آن ها است دچار ابهام یا پرسش‌هایی می‌شوند که مشاوره‌های لازم در این زمینه به آنان ارائه می شود. همچنین آموزش‌هایی برای آشنایی آنان با روش‌ها یا تکنیک‌های دستگاهی ارائه می‌کنیم تا با نحوه آزمایش تا رسیدن به نتیجه به خوبی آشنا شوند. دراین میان، افرادی هستند که تمایل دارند از فضای آزمایشگاهی استفاده کنند و خودشان آنالیزها را انجام دهند که ضمن ارائه آموزش به آنان فضای آزمایشگاهی در اختیارشان قرار داده می شود.

 

یاری پژوهشگران با ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلولی، مولکولی

 

برگزاری دوره های آموزشی

عباسی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی به صورت دوره‌ای، فصلی و اختصاصی گفت: کارگاه‌ها آموزشی ژینو ژن پژوهان، هر فصل به صورت تخصصی در حوزه‌هایی چون بیولوژی، میکروفلوئدیک، الکتروریسی، سلولی و مولکولی برگزار می‌شود.

 

مدیر مجموعه ژینو ژن پژوهان، ارائه خدمات برای تولید محصولات فناورانه و مهندسی معکوس را یکی دیگر از خدمات این شرکت برشمرد و گفت: هستند مهندسانی که نیازمند اطلاعات زیستی برای انجام فرآیند مهندسی معکوس هستند که آمادگی داریم در این زمینه آنان را همراهی کنیم. به طور مثال در پژوهش‌های اخیر، مطالعات حیوانی روی چشم خرگوش انجام شد.

 

عباسی، از نقش کلیدی آزمایشگاه‌ها در راهبری پژوهش‌های محصول محور و کاربردی گفت و ادامه داد: قطعا برای کسانی که در حوزه زیست فناوری پژوهش می کنند آزمون‌های آزمایشگاهی جزئی جدایی ناپذیر فعالیت آنها است و توانمندی آزمایشگاه‌ها، آنان را در مسیر رسیدن به هدفشان یاری می‌کند. در این مسیر شبکه آزمایشگاهی که زمینه هم‌رسانی ارائه کنندگان و متقاضیان این خدمات را فراهم آورده، نقشی اثربخش و مفید در توسعه پژوهش‌های این چنینی ایفا کرده است.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,فناوری زیستی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code