شرکت شیمی تجزیه اسپادانا، خدمات آزمایشگاهی تخصصی در حوزه شیمی تجزیه را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، محمد سراجی مدیر مجموعه آزمایشگاهی شیمی تجزیه اسپادانا با اشاره به ارائه خدمات آنالیزی در حوزه شیمی گفت: این شرکت علاوه بر این، در حوزه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی نیز فعال است.

 

این فعال فناور با اشاره به تنوع در ارائه خدمات تجزیه‌ای و دستگاهی، عنوان کرد: در حوزه ارائه خدمات آزمایشگاهی، شرکت با دارا بودن دستگاه های تجزیه‌ای پیشرفته، انواع آنالیزهای زیست محیطی، کلینیکی، دارویی، صنعتی و غذایی را ارائه می کند و در بحث ساخت دستگاه ها، شرکت در حال حاضر در حال ساخت دستگاهی برای اندازه گیری آفلاتوکسین در مواد غذایی است.

 

طیف گسترده خدمات آزمایشگاهی در حوزه شیمی

وی با اشاره به مهم‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی فعال در شیمی تجزیه اسپادانا گفت: تجهیزاتی چون کروماتوگرافی گازی، اسپکترومتر جرمی برای اندازه گیری و شناسایی ترکیبات آلی، پلاسمای جفت شده القایی برای اندازه گیری عناصر، اسپکتروسکوپی جذب اتمی کوره ای برای اندازه گیری فلزات در حد مقادیر بسیار کم، کروماتوگرافی یونی با توانایی اندازه‌گیری آنیون‌های معدنی، کروماتوگرافی مایع با قابلیت آشکار سازهای آرایه دیودی، فلورسانس و ضریب شکست، بخشی از مهم‌ترین تجهیزات و روش‌های آزمایشگاهی قابل ارائه در این مجموعه هستند.

 

سراجی با بیان این‌که امکان آنالیز بیش از 55 عنصر جدول تناوبی در شیمی تجزیه اسپادانا فراهم است، ادامه داد: در این آزمایشگاه تجهیزات اندازه‌گیری‌های بهداشت حرفه ای مانند صدا سنج، نور سنجی و اندازه گیری میدان الکتریکی و مغناطیسی، پمپ‌های نمونه‌برداری هوا و سایر تجهیزات آزمایشگاهی برای کمک به انجام آزمایش‌های دقیق و فناورانه ارائه می‌شود.

 

پاسخ به نیاز پژوهشگران با ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی

 

توانمندی در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی

مدیر این مجموعه فناور و آزمایشگاهی به برخی از پروژه‌های پژوهشی شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت در حال حاضر مشغول ساخت دستگاه اندازه گیری آفلاتوکسین در نمونه های غذایی است. دستگاه دارای کیت مخصوصی است که برای آماده سازی نمونه، مورد استفاده قرا می‌گیرد و سپس برای اندازه گیری غلظت آفلاتوکسین از دستگاه استفاده می‌شود. همچنین ساخت دستگاه اندازه گیری ترکیبات نفتی در آب و خاک نیز در دست ساخت است و قیمت تمام‌شده‌ای پایین‌تر از نمونه‌های خارجی خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر اهمیت کار آزمایشگاه‌ها در توسعه و کاربردی شدن پژوهش‌ها گفت: یکی از بخش‌هایی که نقش مهم و اثربخشی در ارائه خدمات آزمایشگاهی کارآمد به صنایع و پژوهشگران داشته، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است و ایجاد بستر عرضه خدمات آزمایشگاهی مطلوب، راه را برای توسعه پژوهش‌های فناورانه هموار کرده است که امیدداریم این روند مستمر و ادامه دار باشد.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,آنالیز شیمیایی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code