دپارتمان زیست‌ فناوری نوین، خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی در حوزه علوم و فناوری‌های زیستی را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه می‌دهد.

خانم دکتر منصوره آزاده مدیر دپارتمان آموزشی و پژوهشی زیست فناوری نوین درباره فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد: این مجموعه فنی و آزمایشگاهی، در حوزه‌هایی چون آموزش، پژوهش و آزمایش‌های تحقیقاتی مرتبط یا علوم سلولی و مولکولی و ژنتیک، بیوشیمی و میکروبیولوژی فعالیت دارد.

 

خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلولی و مولکولی

مدیر دپارتمان زیست فناوری نوین با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه‌های سلولی و مولکولی، ژنتیک و بیان ژن و کشت سلول زیستی، درباره فعالیت های مختلف این شرکت توضیح داد: این مجموعه در حوزه های میکروب شناسی، بیوشیمی، هورمون‌ شناسی، الایزا و شمارش سلول، خدمات تخصصی مولکولی و بیوتکنولوژی و ژنتیک شامل PCR، الکتروفورز عمودی و افقی، RealTime PCR، کلونینگ و وسترن بلات فعال است. انجام پروژه های بیوانفورماتیک و آماری یکی دیگر از از خدمات قابل ارائه است.

 

این فعال فناور ادامه داد: همچنین بخش کشت سلولی و بخش بیوانفورماتیک و آنالیز اطلاعات علوم زیستی از دیگر بخش‌های این دپارتمان است که تاکنون آزمایش ها و فعالیت های پژوهشی بر روی سرطان از جمله سرطان معده، سرطان پستان، بیماری MS و نیز پژوهش‌ها در زمینه فیزیولوژی ورزشی را توسعه داده است. 

 

وی با اشاره به آموزش تخصص نیروی انسانی در زمینه مولکولی و راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی مولکولی در دوران کرونا گفت: توانستیم ضمن ارائه خدمات آموزشی تخصصی، در راه اندازی چندین آزمایشگاه مولکولی همکاری داشته باشیم. همچنین با توجه به تعطیلی دانشگاه ها و بسته بودن آزمایشگاه های دانشگاه، دانشجویانی که قصد دفاع داشتند اغلب با مشکل مواجه شدند که دپارتمان زیست فناوری نوین خیلی خوب توانست بستر مناسبی را جهت ارائه خدمات به این دانشجویان ارائه دهد.

 

طیف متنوعی از خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلولی و مولکولی ارائه می‌شود

 

برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی

مدیر دپارتمان زیست فناوری نوین، با اشاره به ارائه خدمات آموزشی گفت: تعداد زیادی مقالات علمی-پژوهشی در نتیجه این فعالیت‌ها به ثبت رسیده است. همچنین، طیف گسترده‌ای از پژوهشگران، فناوران، مخترعان، شرکت‌های دانش‌ بنیان و دانشگاهیان از زمان عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی تاکنون، از خدمات آزمایشگاهی و تخصصی این مجموعه برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و فناورانه خود بهره برده‌‌اند.

 

این فعال فناور با اشاره به ضرورت توجه به دانش پایه در کشور گفت: اگر به بحث های علوم پایه در سطح کشور بیشتر توجه شود و نگاه جامعه علمی به سمت پژوهش های این حوزه بیشتر باشد، خیلی سریع تر می‌توانیم در عرصه بیوتکنولوژی رو به جلو حرکت کنیم.

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code