یک شرکت دانش‌ بنیان موفق شده است دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل را با هدف کنترل 100 درصدی باروری ملکه زنبور عسل تولید نماید.

علی عطائیان مدیرعامل شرکت دانش‌ بنیان تلقیح ملکه زنبور عسل الوند با بیان اینکه لازمه‌ی یک زنبورستان موفق، داشتن زنبورهایی با کیفیت بالا است، گفت: دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل و لاین‌های مادری باعث تأثیر مستقیم در افزایش تولید 75000 زنبوردار شده است.

 

ایجاد جمعیت اصلاح‌شده و با کیفیت بالا

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبور عسل به هدف کنترل 100 درصد باروری‌های زنبورعسل و ارتقای امتیازات ژنتیکی ملکه‌ها طراحی و ثبت اختراع شده است، با این دستگاه بسیار هدفمند می‌توان امتیازات مثبت ژنتیکی را منتقل کرده و درنهایت یک جمعیت اصلاح‌شده و با کیفیت تولید نمود. 

 

از خصوصیات یک نژاد اصلاح‌شده، می‌توان به زمستان گذرانی قوی و رشد بهاره سریع، آرام بودن کلنی و نیش نزدن در حین بازدید کندو، مقاومت طبیعی کلنی در مقابل بیماری‌های مختلف، تولید محصول بالا، تولید نکردن بره موم و انتقال خصوصیات مثبت ژنتیکی خود به نسل‌های آینده اشاره کرد.

 

 

دستگاهی با کیفیت به همراه ویژگی‌های گوناگون

تمامی قطعات دستگاه به‌جز پایه اصلی از قابلیت انعطاف‌پذیری بالایی در تمامی جهت‌های دلخواه برخوردار است. برخورداری این دستگاه از سیستم کاملاً جدید حلقه نیش گیر که مشکلات باز کردن مجرای ورودی کانال انتقال اسپرم را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد و داشتن امتیاز قیمتی کاملاً مناسب و موجود بودن لوازم‌یدکی این دستگاه در داخل کشور، نسبت به دستگاه‌های خارجی از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

 

 

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تلقیح ملکه زنبور عسل الوند با اشاره به اینکه کنترل 100 درصدی باروری ملکه زنبورعسل به هدف بهینه‌سازی، کاربرد اصلی این دستگاه است، افزود: آینده زنبورداری ایران به تسلط افراد در زمینه اصلاح نژاد بستگی دارد.

 

این شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی در زمینه پرورش زنبور عسل حضور داشته و در آینده هم این روند را ادامه خواهد داد و در همین راستا دستگاه‌هایی به کشورهای مختلف صادر کرده است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,زنبور,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,شرکت دانش بنیان

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code