مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک و بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه بتن و مصالح ساختمان به پژوهشگران و صنعتگران خبر داد.

پروژه‌های عمرانی، ساختمانی، پژوهش‌ها و مطالعات علمی این حوزه نیازمند آنالیزها و آزمایش‌هایی هستند که ضمن اطمینان از کیفیت سازه‌ها، بتن، خاک و مصالح، زمینه را برای ارتقای صنعت عمران و ساختمان فراهم کنند.

 

آزمایشگاه‌های مکانیک خاک، بتن و کنترل کیفی مصالح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس این خدمات را به طیف گسترده ای از فعالان صنعت عمران، ساختمان، مکانیک خاک و دانشجویان و پژوهشگران این حوزه ارائه می‌کند.

 

پیمان حُسنی پور مدیر آزمایشگاه‌های مکانیک خاک، بتن و کنترل کیفی مصالح دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، با اشاره به ارائه این خدمات به پژوهشگران، فعالان صنعت عمران و دانشجویان گفت: در اوایل دهه هشتاد فعالیت های آزمایشگاه را ارتقاء دادیم به طوری که توانستیم در اکثر پروژه های ارگان ها، سازمان ها، ادارات و شرکت های مختلف که با آن ها قراردادهای همکاری جهت کنترل کیفی پروژه های در دست اجرای این دستگاه ها منعقد کرده بودیم حضور فعالی داشته و ارائه خدمات داشته باشیم.

 

وی افزود: در ادامه در برهه های زمانی مختلف این فعالیت ها فراز و نشیب هایی هم داشت که از اواسط دهه هشتاد با شروع احداث طرح مسکن مهر فعالیت های ما به اوج رسید و با اتمام طرح مسکن مهر و پایان پروژه ها بار دیگر این فعایت ها کمرنگ تر شد.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با اشاره به روند ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان، پژوهشگران و شرکت‌ها بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت: با عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و اقدام برای دریافت گواهی ISO17025، زمینه برای گسترش خدمات قابل ارائه به فعالان حوزه دانش و پژوهش فراهم شد.

 

کیفیت سازه‌ها و پروژه‌های ساختمانی با آزمایش‌های کارآمد ارتقا می‌یابد

 

ارائه خدمات متنوع در حوزه خاک و بتن

حسنی پور درباره این تجهیزات توضیح داد: عمده ترین تجهیزات آزمایشگاهی شامل 3 دستگاه جک بتن شکن دیجیتالی و آنالوگ 200 تن، دستگاه لوس آنجلس، ست کامل اسلامپ بتن، دستگاه C.B.R برقی، دستگاه برش مستقیم، دستگاه تک محوری، دستگاه تحکیم، دستگاه نفوذپذیری، دستگاه مغزه گیری بتن، چکش اشمیت و کلیه ابزارهای مورد نیاز سنگدانه‌ها است.

 

مدیر آزمایشگاه‌های مکانیک خاک، بتن و کنترل کیفی مصالح دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به فرآیند و نحوه نمونه برداری گفت: برای نمونه برداری از بتن تازه در محل، کارشناسان به محل بتن ریزی اعزام و بعد از طی فرآیند نمونه برداری و آزمایش ها در محل، نمونه‌ها به محل نگهداری (حوضچه های مخصوص) انتقال داده می شوند تا رسیدن به سن تعیین مقاومت فشاری از حوضچه ها خارج و توسط جک های بتن شکن تعیین مقاومت می شوند.

 

وی افزود: در پایان پس از آنالیز نمونه ها و انجام محاسبات، گزارش نهایی تهیه و پس از تسویه حساب مالی به کارفرمایان ارائه می شود. در بخش‌های انجام آزمایش های مکانیک خاک هم دوباره با اعزام کارشناس در محل احداث پروژه ها نمونه برداری و انجام آزمایش ها تا حصول نتیجه  ادامه خواهد داشت.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,ساختمان,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code