شرکت پیشگام دام‌ پرور سپاهان خدمات آزمایشگاهی در حوزه خوراک دام و طیور را در چهار بخش آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

شراره رویانیان مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت پیشگام دام‌پرور سپاهان بیان کرد: این شرکت با هدف تغذیه بهتر و زندگی سالم‌تر در سال 1394 در اصفهان تأسیس شد و آزمایشگاه در همان سال به‌منظور بررسی کیفیت دامی و طیور آغاز به کار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات در حوزه خوراک دام و طیور به کارخانه ها و افراد ارائه می‌شود، افزود: هرکدام از بخش‌های آزمایشگاه دارای نیروهای مجرب و متخصص است و شیوه‌های مورد استفاده در این آزمایشگاه بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی است.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با بیان اینکه بخش دستگاهی آزمایشگاه شامل دستگاه‌های تخصصی است، عنوان کرد: این دستگاه‌ها شامل طیف‌سنج جذب اتمی به‌منظور آنالیز فلزات، کروماتوگراف گازی، کروماتوگراف مایع با کارایی بالا و طیف‌سنج مادون‌قرمز نزدیک می‌شوند.

 

رویانیان با اشاره به اینکه دستگاه طیف‌سنج مادون‌قرمز نزدیک برای بررسی کیفیت محصولات و مواد اولیه خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: این دستگاه می‌تواند در کمتر از یک دقیقه نشاسته، چربی، پروتئین، فیبر، خاکستر و رطوبت تمامی مواد اولیه و محصولات خوراک دام و طیور را اندازه‌گیری کند.

 

 

رویانیان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت پیشگام دام‌پرور سپاهان انجام کارهای تحقیق و توسعه است، تصریح کرد: تیم تحقیق و توسعه این آزمایشگاه پروژه‌های بین‌المللی نیز داشته و چند محصول تولید شده که کمک کننده به خوراک دام و طیور بوده است.

 

وی ادامه داد: این آزمایشگاه چندین پروژه با دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، تهران و فردوسی مشهد انجام داده که منجر به چاپ مقاله‌هایی در سایت‌های معتبر بین‌المللی شده است.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با بیان اینکه یکی از اهداف آزمایشگاه برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده از خدمات این مجموعه بود، گفت: کیفیت مواد در آنالیز بسیار مهم است، مهم‌ترین دغدغه فعلی فراهم آوردن مواد اولیه با کیفیت برای آزمایشگاه است.

 

 

کلمات کلیدی : آزمایشگاه,شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code