خدمات آزمایشگاهی و مشاوره علمی به مجموعه دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌ها ارائه می‌شود.

رحمان حلاج مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشکده علوم دانشگاه کردستان با بیان اینکه در ابتدا هدف از تاسیس این آزمایشگاه استفاده بهینه توسط تمام پژوهشگران داخل و خارج دانشگاه از تجهیزات و امکانات دانشگاه بود، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کردستان در سال ۱۳۹۳ با تعداد محدودی دستگاه و به همت گروه شیمی دانشگاه کردستان و با حمایت ریاست دانشگاه تأسیس شد.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی عنوان کرد: در آزمایشگاه مرکزی دانشکده علوم دانشگاه کردستان آزمایش‌ها، آنالیزها، اندازه‌گیری و تصویربرداری‌های از قبیل آنالیز کروماتوگرافی گازی، آنالیز توپوگرافی و مورفولوژی، تصویربرداری سه‌بعدی از سطح نمونه‌ها و بسیاری موارد دیگر انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خدمات آزمایشگاهی به اقلیم کردستان عراق نیز ارائه می‌شود، گفت: در قالب آزمایشگاه مرکزی علاوه بر ارائه خدمات آزمایشگاهی و مشاوره علمی به مجموعه دانشگاه کردستان، خدمات به تعداد زیادی از دانشگاه‌های داخل و خارج استان و شرکت‌های دانش‌بنیان، ادارات و سازمان‌های دولتی مانند اداره آب و فاضلاب، معاونت دارو و درمان و اداره صنایع استان نیز ارائه می‌شود.

 

ارائه خدمات و آزمون های متنوع بر بستر شبکه آزمایشگاهی

 

حلاج با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی‌ محدودی در قالب همکاری با تعدادی از دانشگاه‌های اقلیم کردستان برگزار شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ارائه دوره‌ها‌ی آموزشی برای دانشجویان به‌منظور افزایش دانش و تجربه برای ورود به بازار کار هستیم.

 

حلاج اظهار کرد: شیوع کرونا به‌خصوص در سال اول کاهش حداقل ۶۰ الی ۷۰ درصدی در درخواست خدمات ایجاد کرد که باعث افت زیادی در عملکرد شد، همچنین به دلیل کاهش شیفت کاری مجموعه با رکود همراه بوده است.

 

این فعال حوزه آزمایشگاهی با اشاره به اینکه عدم امکان استفاده از نیروی کار متخصص با شرایط مناسب مهم‌ترین دغدغه در این مجموعه آزمایشگاهی است، عنوان کرد: از طریق شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با طیف وسیعی از متقاضیان ارائه خدمات آزمایشگاهی در ارتباط هستیم و امیدواریم که این مجموعه در حل چالش‌ها ازجمله تعمیرات و راه‌اندازی و نیز ارتقا عملکرد همکاری بیشتری کند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دانشگاه کردستان ‏,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,خدمات آزمایشگاهی

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code