آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شاهد، طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی برای شناسایی عناصر را به ویژه در حوزه زیست فناوری و نانوفناوری ارائه می‌کند.

رضا محمدصالحی مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شاهد با اشاره به توانمندی در انجام طیف گسترده‌ای از آزمایش‌های مختلف برای شناسایی عناصر و مواد گوناگون با تمرکز بر زیست فناوری و نانوفناوری، افزود: ما در این آزمایشگاه­ها خدمات و آنالیزهای متعددی انجام می‌دهیم ولی تمرکز آزمایشگاه بر زیست فناوری و نانوفناوری است، در حال تدوین و بروز رسانی تعرفه ها و شیوه‌نامه‌ها برای ارایه خدمات بهتر به متقاضیان داخل و خارج دانشگاه هستیم.

 

این فعال آزمایشگاهی افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شاهد عضو شبکه آزمایشگاههای علمی ایران (شاعا) و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی است و ارایه خدمات به مجریان طرحهای پژوهشی، پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و پروژه های دانشجویی را در اولویت قرارداده است.

 

محمدصالحی، با اشاره به ارائه خدمات برای پژوهشگران در قالب انجام پروژه‌های تحقیقاتی گفت: این آزمایشگاه مشخصاً بعد تحقیقاتی دارد و بیشتر پروژه های تحصیلات تکمیلی و پایان نامه های ارشد و تزهای دکتری در حوزه پزشکی در آن انجام می‌شود.

 

مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شاهد عنوان کرد: علاوه بر حضور 2 کارشناس تمام وقت در آزمایشگاه مرکزی، همکاران نیمه وقت هم با آزمایشگاه همکاری دارند.

 

طیف گسترده ای از خدمات آنالیزی نیاز دانشگاهیان و پژوهشگران در حوزه زیست‌فناوری‌ و نانوفناوری را تامین کرد

 

این فعال آزمایشگاهی گفت: تورهای آشنایی با آزمایشگاه برای دانشجویان به ویژه ورودی های جدید و سایر علاقمندان در حال برنامه ریزی است . همچنین علاوه بر آموزش مداوم نحوه بهره برداری از دستگاهها به مراجعین آزمایشگاه توسط کارشناسان ، کارگاههای آموزشی با تاکید بر دستگاههای با فناوری بالا در حال برنامه ریزی است.

 

محمدصالحی ضمن تقدیر از زحمات مسوولین و کارشناسان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ، ایجاد این شبکه را اقدامی موثر در توسعه و هم افزایی خدمات آزمایشگاهی و تسهیل دسترسی پژوهشگران به تجهیزات مورد نیاز عنوان کرد.این فعال آزمایشگاهی با اشاره به تدوین تقویم آموزشی گفت: این تقویم، دارای دو دوره شامل بازدید و معرفی برای ورودی‌های جدید و دوره تخصصی هستیم که البته کارشناسان به صورت دائمی  کار با دستگاه‌ها و آنالیزها را قبل از استفاده به متقاضیان آموزش می‌دهند.

 

محمدصالحی، با اشاره به نقش کلیدی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و قدردانی از فعالان این شبکه آزمایشگاهی فناوری عنوان کرد: امیدواریم شبکه آزمایشگاهی فناوری بتواند مستقیم یا غیر مستقیم و تخفیفات ویژه تسهیلاتی را برای سرویس ها به ویژه مبحث تعمیر و نگهداری دستگاهها در اختیار اعضا عضو قرار دهد.

 

 

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code