مدیر شرکت دانش بنیان تامین آتیه سلامت البرز از ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی، توسط آزمایشگاه آتیه را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مطرح کردند.

آزمایشگاه شرکت دانش بنیان تامین آتیه سلامت البرز با عنوان آزمایشگاه آتیه، یکی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی و محصولات متنوعی را در زمینه زیست‌فناوری، سلولی، مولکولی، میکروبی، دامی، گیاهی و ... ارائه می‌دهد.

 

علیرضا مختاری مدیر عامل شرکت دانش بنیان تامین آتیه سلامت البرز و مدیر آزمایشگاه آتیه عنوان کرد: این مرکز با همکاری متخصصان، در مسیر توسعه سلامت و ارتقای بهداشت عمومی در زمینه دامپزشکی، غذا و دارو، محیط زیست، استاندارد و کشاورزی گام برداشته است. از این خدمات می‌توان به تشخیص تخصصی تعیین جنسیت پرندگان زینتی، آنالیز کلیه خوراک تولیدی دام و طیور، تعیین و شناسایی ماهیت انواع گوشت و شناسایی تقلبات، شناسایی ژن‌های چندقلوزایی در گوسفندان و کلیه خدمات تخصصی در همه حوزه های دامپزشکی، غذا و دارو، محیط زیست، استاندارد و کشاورزی اشاره کرد.

 

این فعال فناور، با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های تحقیقاتی شرکت عنوان کرد: در بخش تشخیصی این آزمایشگاه تمامی آزمایشات میکروبی از جمله آزمایشات میکروبی آب، شیر، انجام آزمون آنتی بیوگرام، آزمون‌های میکروبی مواد غذایی مختلف، تشخیص انواع ورم پستان و عوامل سقط جنین با روش‌های کلاسیک و ملکولی، جستجو و شناسایی گونه‌های مختلف باکتری‌های بیماری‌زا، جستجو و شناسایی گونه‌های مختلف ویروس‌های بیماری‌زا و قارچی به روش مولکولی، انجام آزمون‌های قارچی، تشخیص بیماریهای زنبور، تشخیص بیماریهای اسب، تشخیص بیماری‌های حیوانات خانگی انجام می‌پذیرد.

 

وی با بیان این‌که در بخش آنالیز مواد غذایی، کنترل کیفی میکروبی کلیه محصولات خام و فرآوری شده قابل انجام است، ادامه داد: همچنین در بخش  بیوشیمی، سرولوژی و هماتولوژی امکان انجام کلیه آزمون‌های هماتولوژی حیوانات خانگی، دام‌های اهلی، طیور با دستگاه‌های تخصصی سل کانتر دامپزشکی، انجام تست الایزا، طیور و دامهای بزرگ، آزمون HA ,HI در طیور، آزمون‌های بیوشیمی با دستگاه‌های پیشرفته اتوآنالایزر و به روز و با کیت‌های معتبر و کالیبر شده، آزمون‌های ایمونولوژی، اندازه‌گیری آنتی اکسیدانتها، بررسی ساختار سه بعدی، تست ROS، طراحی ساختار سه بعدی پروتئین با DLS، انواع روش‌های تخلیص پروتئین قابل انجام هستند.

 

مدیر آزمایشگاه آتیه با اشاره به امکان انجام تمامی آزمون‌های مولکولی عنوان کرد: تنوع بسیار خوبی در آزمون‌های مولکولی وجود دارد و از این خدمات می‌توان به تعیین ماهیت بافت‌های مجاز و غیر‌مجاز در فرآورده های پروتئینی به روش ملکولی، شناسایی مواد غذایی تراریخته، شناسایی و جستجوی عوامل بیماری‌زای میکروبی، ویروسی و قارچی به روش ملکولی، تعیین جنسیت و بیماری‌های ویروسی در پرندگان زینتی، ژنوتایپ مولکولی تعیین ژن چندقلوزایی در نژادهای مختلف گوسفند با روش کاملاً تخصصی تایید شده معتبر توسط آزمایشگاه آتیه ارائه می‌شود.

 

مختاری، به ظرفیت تشخیص بیماری‌های دام، طیور و آبزیان در این آزمایشگاه اشاره کرد و افزود: امکان تشخیص بیماریهای زنبور عسل، بیماری‌های ویروسی آبزیان و تشخیص بیماری‌های ویروسی گاو، گوسفند و اسب فراهم شده است.

 

وی ادامه داد: در بخش بافت شناسی و پاتولوژی امکان تعیین ماهیت بافت‌های مجاز و غیر مجاز در زمینه تقلبات فرآورده‌های گوشتی، آزمایشات پاتولوژی و در بخش شیمی توانایی انجام آزمون‌های مختلف در زمینه ارزیابی باقیمانده‌های دارویی در فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام و طیور و آبزیان وجود دارد.

 

مدیر آزمایشگاه آتیه با اشاره به توانمندی اندازه گیری انواع توکسین‌ها و سموم در مواد غذایی و خوراک، عنوان کرد: اندازه‌گیری بقایای آنتی بیوتیکی محصولات شیر، گوشت، عسل، انجام کلیه آزمون‌های تجزیه خوراک دام و طیور، انجام کلیه آزمون‌های نمونه های محیط زیست، آب و پساب، انجام آزمون‌های نمونه های خاک از توانایی‌های این مجموعه آزمایشگاهی و تحقیقاتی است.

 

در بخش بخش تحقیقاتی این مرکز  مشاوره توسط متخصصین مجرب در حوزههای مختلف دامپزشکی، محیط زیست، آزمایشگاهی به متقاضیان ارائه می‌شود. همچنین دوره های آموزشی و بازآموزی در دامپزشکی با همکاری شورای نظام دامپزشکی استان البرز، مشاوره در راه اندازی آزمایشگاه- آموزش پرسنل، انجام امور تحقیقاتی ملکولی و انجام پروژه‌های پژوهشی تجربی- با ارگان‌های مختلف از دیگر خدمات این مجموعه آزمایشگاهی است.

 

خدمات و فرآورده‌های پیشرفته آزمایشگاهی نیاز پژوهشگران را تامین کرد

 

تولید نیازهای پژوهشی آزمایشگاهی کشور

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تامین آتیه سلامت البرز با اشاره به تامین نیازهای بخش تحقیقاتی و آزمایشگاهی در بخش تولیدی این شرکت دانش‌بنیان، بیان کرد: در این شرکت، انواع سرم‌های حیوانی از جمله گوساله، جنین گوساله، اسب و خرگوش که مورد مصرف بخش واکسن‌ سازی، مراکز تحقیقاتی کشت سلول و جنین و آزمون‌های تشخیصی است، تولید می‌شود.

 

وی ادامه داد: از دیگر تولیدات این شرکت دانش‌بنیان می‌توان به تولید محلولهای ضد عفونی دست و سطوح با حمایت و همکاری مرکز توسعه، نوآوری و حمایت از صنایع پیشرفته پزشکی، تولید خون دفیبرینه برای استفاده مراکز آزمایشگاهی تولید محیط کشت، تولید آلبومین و همچنین تولید محیط کشتهای آماده مصرف آزمایشگاهی اشاره کرد.

 

مختاری با اشاره به تولید رنگ‌ها و معرف‌های آزمایشگاهی مورد نیاز بخشهای تشخیصی و دانشگاهی گفت: توانمندی تولید انواع کیت‌های رنگ آمیزی مورد نیاز بخشهای تشخیصی و دانشگاهی، تولید محلولهای مورد استفاده ضدعفونی و ضدقارچ و ضد کلر مورد استفاده در حوزه پرورش ماهیان زینتی و آکواریوم، تولید انواع امولسیون‌های زرده تخم مرغ استریل برای استفاده آزمایشگاهی وجود دارد.

 

وی درباره نحوه دریافت نمونه ها توضیح داد: نمونه‌های نیازمند انجام آزمایش، از طریق نرم افزار آزمایشگاهی و با رعایت جوانب استاندارد آزمایشگاهی و مطابق با دستورالعمل ارسال نمونه ها، از سراسر کشور اخذ و پس از پذیرش و ارسال به بخش نمونه ها، آزمون انجام می گردد و پس از بازه زمانی نتایج برای مشتریان ارسال می‌شود. روندی که با شیوع ویروس کرونا رو به کندی و کاهش رفته بود، خوشبختانه در حال بازگشت به روال مطلوب است.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری,زیست فناوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code