آزمایشگاه مکانیک سنگ دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، خدمات ماهیت‌سنجی و آزمون ارائه می‌دهد.

مجید محسنی مسئول آزمایشگاه‌های گروه مهندسی معدن دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به به فعالیت در گروه‌های مختلف از جمله آزمایشگاه مکانیک سنگ، عنوان کرد: خدمات آزمایشگاهی برای دانشجویان دوره کارشناسی در قالب کلاس‌های آموزشی و برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی به شکل آموزش و راهنمایی برای انجام پایان نامه‌ها به مشتریان داخل و خارج از دانشگاه ارائه می‌شود.

 

وی با بیان این‌که فعالیت‌های مجموعه آزمایشگاهی با هدف رونق و پیشرفت پژوهش‌ها، مشاغل و صنایع ارائه می‌شود، عنوان کرد: مغزه‌گیری قائم، افقی و یا زاویه‌دار از بلوک‌های سنگی و بتنی، برش سطوح انتهایی مغزه‌ها، بررسی شاخص‌هایی چون دوام، وارفتگی، مقاومت برشی، مقاومت کششی غیر مستقیم، نفوذپذیری و سایر معیارها، در کنار اندازه‌گیری تمامی خواص فیزیکی، مکانیکی و ... از خدمات قابل ارائه در این مجموعه آزمایشگاهی است.

 

محسنی درباره فرآیند دریافت نمونه‌ها تا ارائه نتایج آن توضیح داد: در آزمایشگاه مکانیک سنگ پس از دریافت بلوک‌های سنگی از مشتری خارج از دانشگاه، ابتدا مطابق با نوع آزمایش درخواست شده از سوی مشتری، مراحل آماده سازی نمونه‌ها انجام شده، و سپس تست‌های درخواستی انجام می‌گیرد.

 

ماهیت و کیفیت سنگ‌ها با روش‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی کارآمد سنجیده می‌شود

 

مسئول آزمایشگاه‌های گروه مهندسی معدن دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به همکاری‌های پژوهشی با دانشگاهیان، پژوهشگران و صاحبان صنایع معدنی، عنوان کرد: در داخل دانشگاه، برای اعضای هیأت علمی در قالب طرح‌های پژوهشی و در خارج دانشگاه در قالب قرارداد معاونت پژوهشی دانشگاه با صنایع معدنی این کار صورت می‌گیرد. در حوزه فعالیت‌های معدنی نیز همکاری‌هایی با معدن سرب و روی زه آباد و معدن طلای بایچه باغ صورت گرفته است.

 

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی محیط گفت و ادامه داد: در حال حاضر در حال دوره آموزشی HSE برای کارکنان دانشگاه برگزار می‌شود و به زودی این دوره برای دانشجویان نیز برگزار خواهد شد. مدرسان این دوره از اعضای کارگروه ،HSE دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه هستند.

 

این فعال حوزه پژوهش و آزمایشگاهی با اشاره به ضرورت‌های ارتباط میان نوآوری‌های دانشگاهی و صنعت گفت: متأسفانه پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه، پس از سال‌ها همچنان ناقص بوده، و نیاز است نمایندگانی از دانشگاه به صنعت و از صنعت به دانشگاه به صورت ثابت و مداوم در حال انجام کار باشند تا معرفی دو طرفه خوبی صورت پذیرد.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code