شرکت تدبیرآزمون شرق، یکی از مجموعه‌های فناور و تحقیقاتی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که علاوه بر طراحی و ساخت تجهیزات و آزمایشگاه‌های مرتبط با حوزه لوازم خانگی، خدمت آزمایشگاهی تخصصی را در این زمینه ارائه می‌کند.

مهدی عرفانیان مدیرعامل شرکت تدبیر آزمون شرق، با اشاره به توانمندی این شرکت در ارائه خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی عنوان کرد: بالغ بر 500 نوع دستگاه مختلف برای حدود 200 کارخانه توسط این شرکت ساخته شده و آزمایشگاه‌های زیادی توسط این شرکت تجهیز شده است.

 

از طراحی و ساخت آزمایشگاه‌ها تا ارائه خدمات

وی از فعالیت این شرکت در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات گفت و ادامه داد: علاوه بر این، یک آزمایشگاه مجهز تست لوازم خانگی در این شرکت فعال است و تمامی آزمون‌های مرتبط با این تجهیزات را ارائه می‌کند. این آزمایشگاه در حال ممیزی برای دریافت استاندارد 17025 می باشد.

 

عرفانیان، درباره آزمایش‌های قابل ارائه توسط این مجموعه آزمایشگاهی توضیح داد: خدمات آزمایشگاهی این مجموعه در زمینه تست عملکرد و برچسب انرژی محصولات لوازم خانگی از جمله کولر آبی، یخچال و فریزر، بخاری گازی، آبگرمکن گازی و برقی، اجاق گاز، فن و دیگر محصولات است.

 

 

مدیرعامل شرکت تدبیر آزمون درباره تعامل با بخش دانشگاهی و پژوهشی گفت: این مجموعه برای ساخت یک دستگاه در ابتدا تحقیق و بررسی استاندارد مربوطه، سپس طراحی و پردازش و در مرحله بعد ساخت و تولید دستگاه را به عهده دارد. با توجه به اینکه تست‌های استاندارد، توسط مجموعه انجام می‌شود، این ظرفیت وجود دارد که گروه‌های علاقه مند دانشجویی و مرتبط با هسته های پژوهشی دانشگاه‌ها، در پروژه‌ها نقش آفرینی کنند. افراد علاقمند به پژوهش از یک سو و افرادی که در زمینه طراحی با نرم افزارهای مختلف و ساخت دستگاه‌ها و افرادی که در آزمایشگاه مشغول به تست و ارائه خدمت هستند از سوی دیگر، در این شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به امکان ارائه خدمات طراحی و ساخت تجهیزات آزمایشگاهی در شرکت یا استقرار تجهیزات برای آزمون در محل گفت: در زمینه های مختلف مخصوصا بهینه سازی مصرف انرژی، مشاوره های خیلی خوبی داده شده و در این زمینه آموزش و کلاسهای متعددی برگزار نموده است.

 

آزمایش‌های کارآمد به توسعه و ارتقای کیفیت لوازم خانگی کمک کرد

 

ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی

عرفانیان، با اشاره به فعالیت تحقیقاتی در زمینه  بهینه سازی انرژی به عنوان بخشی از محورهای فعالیت این شرکت گفت: از آخرین دستاوردهای این شرکت می‌توان به ساخت آزمایشگاه کولر آبی برای چند شرکت تولیدکننده این محصول در کشورمان تحت استاندارد ASHARE ANSI 133   و برای اولین بار در کشور اشاره کرد که حاصل تحقیقات به مدت 2 سال بوده است. همچنین ساخت آزمایشگاه فن برای یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فن در کشور و بر اساس استاندارد  AMCA 210  اشاره کرد.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، با اشاره به ارائه خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی عنوان کرد: ارتباط با این شبکه افتخاری بود که نصیب ما شد چه در زمینه معرفی تجهیزات خود به متقاضیان و هم تسهیل در ارتباط با درخواست کننده ها که این امری بسیار عالی میباشد و بدین وسیله اطلاعات بین مجموعه ها به اشتراک گذاشته می‌شود.

 

برگزاری دوره‌های آموزشی

مدیرعامل شرکت تدبیر آزمون شرق، با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای واحدهای تولید کننده، عنوان کرد:  این دوره‌ها به دو شکل عمومی برای شرکت‌ها و همچنین به صورت خصوصی و یا گروهی در حوزه‌هایی چون بهینه سازی مصرف انرژی در زمینه محصولات لوازم خانگی و دیگر محصولات برگزار می‌شوند.

 

وی با تاکید بر نقش راهبردی آزمایشگاه‌ها در توسعه پژوهش‌ها عنوان کرد: خدمات آزمایشگاهی هم جزو معدود فعالیت‌هایی است که برای رونق تحقیق و پژوهش کشور، بسیار کارآمد خواهد بود. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی یکی از ابزرهایی است که در این زمینه تاثیر گذار است.

 

عرفانیان ادامه داد: اگر بخواهیم پژوهش ها و ارائه خدمات آزمایشگاهی، کارآمد شوند، باید از یک طرف فرهنگ سازی کرده و به مردم آموزش داده شود تا یک محصول خوب برای خود انتخاب کنند و از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز به این سو بروند که محصولات خود را مورد تست‌های مکرر قرارداده و ایرادات محصول را برطرف کنند. قطعا بسته های حمایتی برای تولیدکنندگان محصول و همچنین آزمایشگاه‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دوره آموزشی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code