شرکت همای ماندگار انرژی از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که در زمینه ارزیابی و آزمایش مواد پرکاربرد در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، بهرام قنبری مدیر عامل شرکت همای ماندگار انرژی با اشاره به فعالیت این مجموعه در زمینه آزمایش و ارزیابی بازدارنده‌های رسوب واکس و هیدرات برای استفاده در خطوط انتقال نفت و گاز عنوان کرد: این شرکت با هدف ارائه خدمت در زمینه ارزیابی کارایی مواد مورد مصرف در صنعت نفت و گاز با فعالان صنعت، شرکت‌های فناور، پژوهشگران و دانشگاهیان همکاری دارد.

 

 وی در رابطه با اشتغالزایی این مجموعه گفت: با توجه به دانش بنیان بودن و توسعه این شرکت به عنوان هدف مجموعه، تا کنون 5 نفر مستقیم و غیر مستقیم  همکاری داشته اند.

 

مدیر عامل شرکت همای ماندگار انرژی با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه به تجهیزات تخصصی این حوزه عنوان کرد: این مجموعه در حال حاضر دارای بخش بررسی خواص فیزیک و شیمیایی نظیر دانسیته، ویسکوزیته و ... و همچنین دارای تجهیزات و امکانات کامل در حوزه خوردگی شامل ویل تست و LPR و سازگاری با سایر افزایه های، تجهیزات تحت فشار  در حضور گاز ترش در زمینه مشابهت سازی شرایط میادین و خط لوله در آزمایشگاه، تجهیزات کامل ارزیابی رسوب، لجن و شناسایی آنتجهیزات بررسی سازگاری مواد و افزایه های نفتی و تجهیزات و راکتورهای شیشه ای برای بررسی اثر  سایر ترکیبات خط است.

 

 

 این فعال حوزه پژوهش ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای هیات مدیره شرکت جزو صاحب نظران خارج از کشور در زمینه تخصصی کار شرکت هستند همکاری با شرکت های خارجی در برنامه کار است. همچنین همکاری با دانشگاهیان داخل انجام گرفته و ارتباط مستقیم با دانشجویان نخبه کشور نیز بر قرار است و این شرکت علاقمند به بهره گیری از این نخبگان در داخل کشور است.

 


وی با اشاره به تحقق پروژه‌های صنعتی و پژوهشی در صنایع نفت و گاز کشور عنوان کرد: از این طرح‌ها می‌توان به ارزیابی بازدارنده هیدرات مورد استفاده در خطوط لوله در منطقه پارس جنوبی، به عنوان یکی از پروژه‌های خاص این شرکت اشاره کرد.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص برگزاری دوره­های آموزشی گفت: دوره آموزشی در زمینه تضمین پایداری جریان و اثر افزایه های شیمیایی مورد مصرف  با همکاری اساتید خارج از کشور برگزار میگردد.

 

قنبری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ پژوهش و صنعت عنوان کرد: این همکاری که در طی 20 سال انجام شده است، برای آن مثالهای متعددی وجود دارد که می‌تواند بسیار سودآور باشد. شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز می‌تواند به عنوان بستری مناسب و تسهیل‌گر در ایجاد پل ارتباطی میان پژوهش و صنعت، نقش آفرین باشد.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,صنایع نفت و گاز,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code