آزمایشگاه کنترل کیفیت شتابدهنده مادآوش کیمیا زمینه را برای ارائه خدمات آزمایشگاهی و کیفیت‌سنجی محصولات دارویی بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی فراهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، سحر فارسی مدان مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت شتابدهنده ماد آوش کیمیا با اشاره به فعالیت این مجموعه، در حوزه توسعه و آزمایش محصولات و فرآورده‌های دارویی عنوان کرد: این شتابدهنده، در حوزه مواد اولیه دارویی فعالیت دارد و با تکیه بر توانمندی استارتاپ های موفقی که در این مجموعه رشد کرده است، توانسته است به دانش فنی و تولید نزدیک به 10 ماده موثره دارویی ارزشمند دست پیدا کند.

 

وی با اشاره به ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه مواد اولیه و محصولات این حوزه، ادامه داد: ماد آزما با استفاده از فارغ التحصیلان جوان رشته شیمی توانسته است خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به طیف گسترده‌ای از پژوهشگران، فناوران و دانشگاهیان ارائه دهد و اکنون در حال اخذ استاندارد 17025 و همچنین آکرودتیه سازمان غذا و دارو است.

 

 این فعال حوزه پژوهش با اشاره به تجهیزات موجود در آزمایشگاه شتابدهنده ماد بیان کرد: این آزمایشگاه مجهز به دستگاههای پیشرفته کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا و گازی بوده که با توجه به توانایی و تخصص پرسنل خود قادر به آنالیز انواع مواد شیمیایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی است. وی ادامه داد: این آزمایشگاه علاوه بر آنالیز نمونه های دریافتی، تفسیری از نتایج و در صورت نیاز مشاوره را به مشتریان خود ارائه می­دهد.

 

توسعه محصولات نوآورانه دارویی شتاب می‌گیرد

 

فارسی مدان، با اشاره به فرآیند دریافت نمونه تا ارائه نتایج به مخاطبان خدمات آزمایشگاهی عنوان کرد: راه‌های ارتباطی متعددی برای ارسال درخواست آزمون و همچنین بررسی آنالیزهای مورد درخواست مشتریان وجود دارد. پس از تایید امکان­سنجی انجام آنالیز، مراحل ارسال پیش فاکتور و همچنین دریافت نمونه از مشتری انجام می‌شود. 

 

این فعال حوزه پژوهش، به همکاری موفق این آزمایشگاه با یکی از شرکت‌های تولید واکسن در زمینه آنالیزهای محصولات حد واسط اشاره کرد و گفت: با توجه به جدید بودن این مواد و وجود نداشتن روش آنالیز، این آزمایشگاه توانست روش‌های آنالیز را برای این مواد طراحی کند.

 

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت شتابدهنده مادآوش کیمیا، آنالیز و همچنین معتبرسازی روش برای اندازه ­گیری مواد­ تشکیل دهنده سیر سیاه را یکی از پروژه­ های موفق مادآزما معرفی کرد و ادامه داد: آنالیز و معتبرسازی روش مواد موثر دارویی که هنوز وارد فارماکوپه نشده­ اند از موارد موفق ماد آزما بوده است.

 

وی از برگزاری مدرسه جامع ورود به صنعت دارویی را با استفاده از تجربیات کارشناسان سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: مدرسه جامع ورود به صنعت دارویی با استفاده از تجربیات کارشناسان سازمان غذا و دارو برگزار شد که مورد استقبال خوب دانشجویان و کارشناسان کنترل کیفیت صنعت قرار گرفت. در حال حاضر نیز ماد آزما دوره ­های آموزشی متنوعی را در جهت ورود به صنعت برگزار می­کند.

 

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت شتابدهنده ماد آوش کیمیا، بر خدمات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت محصولات، به عنوان قلب تپنده هر صنعتی  تاکید کرد و افزود: پویاتر شدن این واحدها نقش مهمی را برای ارائه یک محصول با کیفیت ایرانی به بازارهای داخلی و بین المللی ایفا میکنند. لزوم این کار، آموزش جوانان تحصیل کرده، مستعد و علاقمند در این حوزه و همچنین استفاده از تمامی پتانسیل های موجود برای ارائه خدمات متنوع و نوین است.

 

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,دارو,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code