شرکت تعاونی میلاد پرنیا ایرانیان، از مجموعه‌های فناور عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که ضمن تولید الیاف اسپان باند، زمینه را برای ارتقای منسوجات مبتنی بر فناوری نانو با ارائه خدمات آزمایشگاهی، فراهم کرده است.

زهرا صبح سوز مدیر مجموعه آزمایشگاهی شرکت تعاونی میلاد پرنیا ایرانیان ضمن اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه اسپان باند گفت: میلاد پرنیا ایرانیان تولید کننده اسپان باند وصنایع تکمیلی است. اسـپان باند پارچه ای پر کاربرد و مهم در صنعت نساجی است و جزو پارچه های بی بافت به شمار می آید.

 

وی با اشاره به تولید انواع فرآورده‌های تکمیلی از اسپان باند عنوان کرد: محصولاتی چون منسوجات بخش آرایشی بهداشتی و پدهای جاذب رطوبت که در محصولات پروتئینی استفاده میشود، ماسک و البسه بیمارستانی، انواع ساک دستی، زیر انداز مسافرتی، ملحفه، روبالشتی و لحاف یکبار مصرف تنها بخشی از فرآورده‌های قابل تولید در این مجموعه به شمار می‌روند.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده ای از خدمات آزمایشگاهی، با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه عنوان کرد: تولید نانو ذرات فلزی به روش های سبز و بیولوژیک، تولید نانو سلولز باکتریایی، تولید پلی ساکارید از قارچ خوراکی و تولید منسوجات پروبیوتیک تنها بخشی از پروژه های خاص این مجموعه به شمار می‌رود.

 

تنوع در ارائه خدمات آزمایشگاهی

صبح سوز به آزمایشگاه کشت، آزمایشگاه کشت سلول و بافت و آزمایشگاه های میکروبی در این شرکت اشاره کرد و گفت: تجهیزات متنوع و پیشرفته موجود در مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت، بستری فراهم کرده است تا آزمایشات و پژوهش‌ها در حوزه تجهیزات و محصولات حوزه منسوجات و نانوفناوری، تسهیل شود. تجهیزاتی همچون اتوکلاو،  نمونه بردار، هود لامینار، هات پلیت و همزن مغناطیسی، سانتریفیوژ، میکروسکوپ نوری، انکوباتور یخچال‌دار، آون، طیف سنج نوری، یخچال آزمایشگاهی، ترازوی دیجیتال، همزن مکانیکی و سایر تجهیزات، بخشی از امکانات آزمایشگاهی این مجموعه به شمار می‌روند.

 

زمینه برای ارتقای فناوری منسوجات و الیاف نانویی فراهم شد.

 

وی در خصوص فعالیت در دوره بیماری کرونا به سلامت محور بودن فعالیت شرکت در این دوره اشاره کرد و گفت: تمامی تولیدات کارخانه ما در زمان کرونا، تولیدات سلامت محور و اکثرا در حوزه ماسک بوده است و آزمایشگاه تحقیقاتی کارخانه با استفاده از فناوری نانو این منسوجات را آنتی باکتریال و انتی فونگال نموده و در حال آنتی وایرال کردن آن است.

 

صبح سوز با تاکید بر این‌که شکل ­گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری­ های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت­های آزمایشگاهی داشته است، گفت: شرکت تعاونی میلاد پرنیا ایرانیان حدود دو سال است که عضو شبکه آزمایشگاهی است و امیدوار است که این شبکه به عنوان پل ارتباطی، مجموعه های آزمایشگاهی را به یکدیگر معرفی کند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,صنایع نساجی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code