مدیر مجموعه آزمایشگاه های شرکت مغناطیس دانش پژوه کاشان از ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه مغناطیس با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته، با تکیه بر فناوری بومی و استانداردهای روزآمد، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجید الماسی کاشی با اشاره به ساخت ابزارهای با فناوری بالا در شرکت مغناطیس دانش­ پژوه کاشان گفت: این مجموعه پژوهشی و فناور، روی ابزارهای مغناطیسی متمرکز است و ضمن ساخت تجهیزات با فناوری بالا، زمینه را برای انجام آزمایش روی تجهیزات و ابزارهای حوزه مغناطیس فراهم کرده است.

 

وی با بیان این‌که زمینه اشتغال و توسعه پژوهش­ها در این مجموعه فناور فراهم شده است ادامه داد: به صورت تخصصی و مستقیم بالغ بر 12 نفر در مجموعه، اشتغال به کار دارند و بصورت غیر مستقیم به صورت خرید خدمات، از نیروهای فنی متعددی استفاده می‌شود.

 

این فعال حوزه پژوهش به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته با قابلیت ارائه خدمات آزمایشگاهی در این مجموعه اشاره کرد و افزود: تجهیزات مختلفی همچون مغناطومتر نمونه مرتعش، مغناطیسگر پالسی، فروالکتریک تستر، لایه نشان متناوب و پالسی  بخشی از تجهیزات آزمایشگاهی موجود در شرکت به شمار می‌روند. تمامی این تجهیزات توسط خود شرکت ساخته می‌شوند و به بسیاری از مراکز دانشگاهی داخل و خارج از کشور عرضه شده‌اند. خدمات و آنالیزهای این دستگاه‌ها در شرکت برای دانشجویان و صنایع قابل ارائه است.

 

تجهیزات بومی به انجام آزمایش ها در حوزه مغناطیس کمک کرد

 

الماسی کاشی، با اشاره به این‌که خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی به پژوهشگران داخل کشور و خارج از کشور به صورت پیوسته ارائه می‌گردد، ادامه داد: در برخی موارد، مشاوره و تحلیل مورد نیاز پژوهشگران به آن‌ها ارائه شده است و همچنین دستگاه‌های مورد نظر آن‌ها به صورت سفارشی ساخته می‌شود.

 

مدیر مجموعه آزمایشگاه‌های شرکت مغتاطیس پژوه، با اشاره به پروژه­های خاص این مجموعه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت ما ساخت دستگاه VSM بوده است که بعد از تلاش‌های فراوان موفق به تجاری سازی آن شده‌ایم. این دستگاه از نظر کارایی کاملاً مشابه محصولات آمریکایی بوده و از نظر قیمت تمام شده، صرفه‌جویی ارزی بسیار زیادی را برای کشور دارد. همچنین ما توانسته‌ایم این دستگاه را به کشورهای منطقه صادر کنیم.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری، نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را در ارائه خدمات، متناسب با نیاز پژوهشگران و شرکت‌های فناور، اثربخش دانست و گفت: بخش قابل توجهی از نیازهای فناورانه کشور، ملزم به استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود است. به اشتراک گذاری توانمندی‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی‌ مجموعه های فناور، میتواند به ارتقای این امر کمک کند، ضمن آن که زمینه را برای ارتقای فناوری تجهیزات موجود نیز، فراهم خواهد کرد.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,میدان مغناطیسی,آزمایشگاه

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code