آمیتیس ژن، یکی از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی متنوعی را در حوزه دانش زیست پزشکی ارائه می‌کند.

محمد علی صارمی موسس گروه توسعه فناوری آمیتیس ژن ضمن اشاره به فعالیت این مجموعه فناور و تحقیقاتی گفت: این مجموعه آزمایشگاهی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان، با بهره مندی از آزمایشگاه‌ها، خدمات تخصصی و استفاده از روش آزمون‌های نوآورانه، خدمات آزمایشگاهی را در علوم زیست پزشکی ارائه می‌کند.

 

ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات تحقیقاتی زیست‌پزشکی

این فعال حوزه پژوهش و فناوری با اشاره به همکاری این مجموعه با سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی و همچنین عضویت در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، گفت: ژنتیک مولکولی، پزشکی شخصی، تحقیق و تولید کیت‌های تشخیص مولکولی، ردیابی میکروبی در مواد غذایی به روش مولکولی، سنجش‌های شیمیایی گلاب و عرقیات، بررسی تقلبات گوشتی، بررسی تراریختگی محصولات غذایی، تشخیص بیماری‌های حیوانات خانگی به روش مولکولی، تشخیص بیماری‌های دام و طیور به روش سرولوژی، انجام پروژه های دانشجویی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی و برگزاری رویدادهای حوزه پزشکی جزو عمده‌ترین فعالیت‌های این مجموعه هستند.

 

از آزمایش تا آموزش

وی در خصوص طیف گسترده خدمات، تجهیزات و آزمون‌های این مجموعه دانش‌بنیان عنوان کرد: تجهیزات مستقر شامل اتاق تمیز، هود و دستگاه‌های مورد نیاز جهت انجام آزمون‌های مولکولی و میکروبی و سنجش‌های شیمیایی است.

 

آزمایشات کیفی به ارتقای تحقیقات حوزه زیست پزشکی کمک کرد

 

صارمی ادامه داد: آزمون‌های تعیین سمیت سلولی، تمامی مراحل انجام و آنالیز کلونینگ ژن، تصویربرداری میکروسکوپی، خدمات سنتز cDNA، آزمون تشخیص آلودگی‌های میکروبی شیگلا و لیستریا، بررسی مشخصات رشد سلول، آنالیز کمی و کیفی اسیدهای نوکلئیک، آنالیزهای دیتاهای مولکولی RNAseq، NGS ، آنالیزهای دیتاهای ریل تایم و غیره از جمله آنالیزها و آزمون‌های قابل ارائه در این آزمایشگاه به شمار می‌روند.

 

موسس گروه توسعه فناوری آمیتیس ژن، به برگزاری سمینار، کارگاه، رویدادهای حوزه پزشکی، انجام پروژهای دانشجویی در حوزه پزشکی برای دانشگاهیان و پژوهشگران داخل و خارج اشاره کرد و ادامه داد:  کارگاه کیت سازی ، کارآموزی دوره میکروبی، کارآموزی دوره مولکولی، واکسینولوژی معکوس، غربالگری پروتئین‌های کاندید آنتی ژن از جمله دوره‌هایی هستند که در این شرکت برگزار و اطلاع‌رسانی آن نیز از طریق سایت انجام می‌شود.

 

این فعال حوزه پژوهش با تاکید بر این‌که شکل‌گیری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نقش قابل توجهی در ارائه گسترده خدمات و توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشگاهی داشته است گفت: شبکه آزمایشگاهی، پل ارتباطی مناسبی بین ما و پژوهشگران است، اما باید درباره ظرفیت آزمایشگاه‌ها و فعالیت‌های آن‌ها به متقاضیان اطلاع‌رسانی گسترده‌ای صورت بگیرد. پیشنهادم این است که با برگزاری جلساتی، در مورد خدماتی که توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به آزمایشگاه‌ها ارائه می شود توضیحات کامل داده شود.

 

گفتنی است پژوهشگران، دانشگاهیان و فناوران علاقمند به استفاده از خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی این مجموعه می‌توانند فهرست آزمون‌ها، خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی مجموعه آمتیس ژن را با مراجعه به سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مشاهده کنند.

 

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code