صفحه اصلی

سی‌ و دومین فصلنامه دانش آزمایشگاهی ایران ویژه زمستان 1399 منتشر شد. در این شماره مقالات مختلفی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی درج شده است.

در شماره سی‌ و دوم فصلنامه دانش ‌آزمایشگاهی ایران مطالب متنوعی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی درج شده است. در این شماره دو خبر مجالی برای ارتقای دانش و تخصص مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌ها و در سال 1399 ده عنوان استاندارد ملی به همت اعضای شبکه آزمایشگاهی تدوین شد را می‌خوانید.

 

در بخش معرفی استاندارد، روش اندازه‌گیری مساحت سطح پودرهای فلزی با استفاده از دستگاه‌های جذب فیزیکی بر اساس استاندارد B922، درج شده است.

 

همچنین شش مقاله تخصصی در حوزه‌های مقایسات بین آزمایشگاهی، روش آزمون غربالگری با توان بالا، میکروسکوپ پروبی روبشی، ارزیابی عملکرد دستگاه اسپکتروفتومتر، مقایسه کیفیت روش‌های آرایه فازی و تمرکز کامل و روش‌های اندازه‌گیری زاویه تماس مایعات در این شماره آمده است. عناوین مقالات این شماره عبارتند از:

 

- مقایسات بین آزمایشگاهی، آزمون مهارت، چرا و چگونه؟ ؛

 

- روش آزمون غربالگری با توان بالا چیست؟ (بخش اول:معرفی، ساز و کار، کاربرد) ؛

 

- استفاده از میکروسکوپ پروبی روبشی در ساخت ترانزیستورهای تک الکترونی ؛

 

- ارزیابی عملکرد دستگاه اسپکتروفتومتر در اندازه‌گیری میزان نیتریت و نیترات در میوه‌ها و سبزیجات به طریق بیناب سنجی مولکولی ؛

 

- مقایسه کیفیت روش‌های آرایه فازی و تمرکز کامل، در ارزیابی عیوب داخلی قطعات فلزی ؛

 

- مروری بر روش‌های اندازه‌گیری زاویه تماس مایعات.

 

 

فصلنامه دانش آزمایشگاهی در ماه آخر هر فصل منتشر می‌شود و به صورت کاملا الکترونیکی در پایگاه اینترنتی این فصلنامه به نشانی www.IJLK.ir در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.