صفحه اصلی

رئیس هیئت مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی در حوزه ژئوتکنیک بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجید کیان پور مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی از فعالیت‌های این مجموعه به عنوان بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح در کشور گفت و ادامه داد: این مجموعه هم‌اکنون یکی از شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است و 200 شعبه آن در سراسر کشور، این خدمات را به پژوهشگران، فعالان حوزه عمران، راه و شهرسازی ارائه می‌دهند.

 

عضو شورای معاونان وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به نقش‌آفرینی این مجموعه در یک هزار پروژه عمرانی مهم ملی و استانی گفت:  با برخورداری از واحد آزمایشگاهی مستقر در کارگاه، شبکه بزرگ و وسیع ارائه خدمات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح برای متقاضیان و متخصصان در دسترس قرار گرفته است.

 

مهندس کیان‌پور از خدمات تخصصی این شرکت گفت و ادامه داد: خدمات تخصصی شامل خدمات مهندسی و عملیات مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک و انجام آزمایش‌های کنترل کیفیت عملیات اجرای پروژه‌های عمرانی و تطابق آن با استانداردهای ملی و بین‌المللی است.

 

وی ادامه داد: همچنین انجام آزمایش‌های مرغوبیت مصالح مصرفی و ارزیابی وضعیت راه‌ها و پیشنهاد نحوه نگهداری دارایی‌های روسازی راه‌ها و زیرساخت‌های حمل و نقل کشور نیز بخشی دیگری فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به شمار می‌رود که عمدتاً مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی از جمله بخش دولتی و فعالان ساخت و ساز مسکن، راه و حوزه‌های آب، نیرو، نفت، معادن، صنعت و غیره است.

 

رئیس هیئت مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین در سال‌های اخیر با افزایش توجه به مقوله کنترل کیفیت و ضرورت ساخت و ساز با کیفیت و افزایش و الزامات مرتبط به آن، متولیان ساخت و ساز بخش خصوصی و تعاونی‌های مسکن نیز به وفور از خدمات این شرکت استفاده کرده‌اند.

 

ارائه 550 نوع آزمون آزمایشگاهی 

کیان‌پور از کمیت و تنوع بالای خدمات آزمایشگاهی این مجموعه فناور گفت و ادامه داد: مجموعه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حال حاضر بالغ بر ۵۵۰ نوع آزمایش فنی و تخصصی مورد نیاز حوزه‌های عمرانی کشور را مطابق استانداردهای ملی و بین‌المللی، توسط کارشناسان و متخصصین و به کمک تجهیزات مدرن و به روز ارائه می‌دهد.

 

وی افزود: علاوه بر ارائه تمامی خدمات یاد شده در ستاد شرکت و استان‎ها، واحد‌های محلی مستقر نیز عمدتاً کنترل کیفیت عملیات اجرایی بتن، خاک و آسفالت را به صورت متمرکز ارائه می‌کنند و در ستاد مستقر در تهران و سایر استان‌ها خدمات تکمیلی آزمایش های مقاومت مصالح، بتن و فلزات و آسفالت، سنگ‌شناسی، دانه بندی، مطالعات مسیر، شیمی و فیزیک، کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، خدمات مشاوره مهندسی در حوزه نگهداری راه‌ها و سایر زیرساخت‌های حمل و نقل برای متقاضیان ارائه می‌شود.

 

 

ارائه خدمات و تعامل با شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

کیان‌پور از ارائه تمامی این خدمات بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی گفت و افزود: از اوایل سال ۱۳۹۹ فرآیند ثبت نام در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی با ارسال لیست تجهیزات و آزمون‌های آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک خاک، سنگ، قیر، آسفالت، بتن، فلزات و آزمون‌های عملی غیر مخرب، ارزیابی زیرساخت‌های حمل و نقل و ایمنی تجهیزات آغاز شد و این خدمات بر بستر این شبکه به متقاضیان ارائه می‌شود.

 

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از نقش شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در رفع یکی از چالش‌های پیش‌روی پژوهشگران و صنایع کشور برای دسترسی آسان به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و قیمت مناسب گفت و ادامه داد: این شبکه، سبب شده که از سرمایه‌های ملی در حوزه ساخت‌های آزمایشگاهی به صورت بهینه استفاده شود، علاوه بر این با ایجاد رقابت بین آزمایشگاه‌های مختلف در سطح کشور سبب افزایش توانمندی ها و کیفیت نتایج آزمایش‎‌‌های انجام شده نیز در مرکز آزمایشگاهی شده است.