صفحه اصلی

آزمایشگاه موسسه تحقیقات خاک و آب، کارگاه آموزشی آنالیز مواد کودی را برای فعالان حوزه کشاورزی، کارشناسان آزمایشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهیان برگزار می‌کند.

بخش آزمایشگاه‌های موسسه تحقیقات خاک و آب با توجه به تخصص ویژه در زمینه آنالیز کودها، همچنین حجم بالای تقاضای آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی برای برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه، کارگاه آموزشی روش‌های تجزیه انواع مواد کودی را برگزار می‌کند.

 

در کارگاه آموزشی «روش‌های تجزیه انواع مواد کودی» که 24 تا 28 اردیبهشت ماه سال جاری در موسسه تحقیقات خاک و آب برگزار می‌شود، شرکت کنندگان با اصول و مبانی روش‌های تجزیه انواع مواد کودی آشنای می‌شوند و ضمن یادگیری عملی روش‌های آنالیز مواد کودی، با استانداردها و ویژگی‌ها مواد کودی آشنا می‌شوند.

 

 

گفتنی است، موسسه تحقیقات خاک و آب کشور فعالیت خود را با مطالعات خاک‌شناسی برای تعیین قابلیت اراضی برای آبیاری در طرح‌های توسعه منابع آب و زراعت‌های آبی از سال 1331 آغاز کرده است.

 

هدف از تاسیس این موسسه، انجام تحقیقات در زمینه مسائل مربوط به خاک و آب به منظور شناسایی و طبقه بندی خاک ها و ارزیابی اراضی کشور و بررسی و تعیین روش‌های علمی و اقتصادی بهره‌وری از منابع خاک و آب در زمینه تولید محصولات کشاورزی و هماهنگ کردن این فعالیت‌ها با سایر برنامه‌های تحقیقاتی کشور است.

 

بخش آزمایشگاه‌های موسسه تحقیقات خاک و آب، با تجزیه سالانه هزاران نمونه خاک، آب، گیاه و کود، با تاکید بر تولید داده دقیق و صحیح، نقش مهمی در پیشبرد وظایف تحقیقاتی، نظارتی و کنترلی موسسه تحقیقات خاک و آب دارد.

 

علاقه‌مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی موسسه تحقیقات خاک و آب مراجعه نمایند.