آزمایشگاه نانو زیست فناوری اوژن در راستای افزایش آگاهی آموخته‌های مرتبط با علم و دانش مخاطبین دوره مهندسی بافت راتابستان سال جاری برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، آزمایشگاه نانو زیست فناوری اوژن با هدف ارتقای آگاهی دانشجویان و افزایش توانمندی کارشناسان آزمایشگاهی دوره مهندسی بافت را تابستان سال جاری برگزار می‌کند.

 

از مهم‌ترین سرفصل‌های تئوری این کارگاه می‌توان به مقدمه‌ای بر بافت‌شناسی و زیست‌شناسی مولکولی و سلولی، تاریخچه و معرفی مهندسی بافت و اهداف آن، آشنایی و کاربردهای بیومتریال و نانوبیومتریال در مهندسی بافت، مبانی سلول درمانی و کاربرد آن در پزشکی بازساختی، اصول و مبانی مهندسی بافت، معرفی انواع داربست‌ها، روش‌های طراحی و ساخت داربست‌ها در پزشکی بازساختی، روش‌های نوظهور در مهندسی بافت، کاربرد بیوراکتورها ، زیست سازگاری وکاربری مهندسی بافت در ترمیم بافت استخوان و غضروف اشاره کرد.

 

سرفصل‌های این کارگاه در بخش عملی شامل ساخت داربست به روش الکتروریسی برای ترمیم بافت، مشخصه‌یابی داربست ساخته شده، معرفی و تحلیل تست‌های مرتبط با مشخصه‌یابی داربست ساخته شده و کار با نرم‌افزار‌های مرتبط با تحلیل تست‌های مشخصه‌یابی داربست تهیه شده است.

 

مهندسی بافت دانشی است که از ترکیب داربست، سلول و مولکول‌های زیستی فعال برای ساخت بافتی جهت بازسازی یا حفظ عملکرد و بهبود بافت آسیب‌دیده یا حتی یک اندام در آزمایشگاه استفاده می‌کند.

 

 


پوست و غضروف مصنوعی ازجمله بافت‌های مهندسی شده‌ای هستند که سازمان غذا و دارو آمریکا آن‌ها را برای استفاده بالینی تایید کرده است.

 

امروزه نمونه‌های بسیاری از کاربرد مهندسی بافت در استفاده بالینی وجود دارد بر همین اساس آزمایشگاه آزاد نانو زیست فناوری اوژن دوره مهندسی بافت را تابستان سال جاری برگزار می‌کند.

 

علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند به سایت www.ogene-tech.com مراجعه و یا با شماره‌های 02144961487 و 09120169816 تماس حاصل کنند و یا از طریق واتساپ با شماره 09233093463 با این مجموعه در ارتباط باشند.

 

شایان ذکر است آموزشگاه آزاد نانوزیست فناوری اوژن (تکوین)، از اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، با هدف برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، انجام خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی از جمله تعریف، تعیین و هدایت پایان‌نامه و پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته ژنتیک پزشکی و مولکولی، نانوفناوری، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی، مهندسی بافت، بیوانفورماتیک و سایر رشته‌های مرتبط، تاسیس شده است.

 

آموزشگاه آزاد نانوزیست فناوری اوژن در استان تهران استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.

فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code