مجموعه فناور و آزمایشگاهی پارس ساختار، از مجموعه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است که خدمات تخصصی احداث و ساخت، توسعه و آزمایش بر روی انواع سازه‌ها را ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، ابراهیم باقریان مدیر آزمایشگاه شرکت پارس ساختار با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه تولیدی و آزمایشگاهی گفت: شرکت پارس ساختار، با سابقه بیش از چهار دهه است که در صنعت کشور فعالیت می کند. این شرکت تنها شرکت EPC کار شمال غرب ایران است که انجام کامل عملیات طراحی، تأمین تجهیزات و ماشین آلات، مهندسی و اجرای عملیات احداث را صورت می‌دهد.

 

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: این شرکت در زمینه پست‌های فشار قوی و احداث و بازسازی نیروگاه‌ها، کارخانجات فولادی اعم از خطوط فولاد سازی و ریخته گری پیوسته، خط نورد گرم ورق و خط تولید نورد سرد ورق ، سازه های فلزی سنگین با کاربرد در صنایع مختلف فعالیت دارد.

 

 

باقریان ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این مجموعه می‌توان به احداث سالن های سنگین با اسپن بالا به صورت نامتقارن وپوشش های خاص، تجهیزات هیدرومکانیک کارخانجات، جرثقیل های سقفی تا 150 تن ، ابزار آلات و ماشین ها ، تأسیسات صنعتی جانبی و تولید انواع دکل‌های بتنی و فولادی فوق توزیع و انتقال نیروی برق و دکل‌های مخابراتی، سازه و تأسیسات انواع گلخانه‌های مدرن شیشه ای، ساخت و تجهیز کارخانجات اشاره کرد.

 

وی همچنین مشارکت در پروژه های صنعتی و معدنی و مدیریت فعالیتهای یادشده و انجام امور پیمانکاری مربوط به تأسیسات و تجهیزات صنایع وکارخانجات را بخشی دیگر از فعالیت‌های پارس ساختار دانست و افزود: این شرکت بیش از 200 پروژه اجرا و خدمات مهندسی را به ارزش 10 میلیون دلار صادر کرده است.

 

 

باقریان با بیان این‌که آزمایشگاه شرکت پارس ساختار دارای گواهینامه 17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت است، ادامه داد: برخی از آزمایش‌های قابل انجام در مجموعه آزمایشگاه‌های پارس ساختار شامل آزمون تعیین میزان مقاومت فشاری انواع بتن، خدمات کنترل ابعادی شکل، ابعاد و سایر الزامات ابعادی آزمونه ها و قالب‌ها، آزمون های بارگذاری بر روی سازه های هادی‌ هوایی انتقال نیرو، با استفاده از تجهیزات مقاومت سنج، دما و رطوبت‌سنج و سنجش‌گرهای بتن انجام می‌شود.

 

این فعال حوزه فناوری بیان کرد: طراحی و اجرای سایت تست آزمایشگاه شرکت پارس ساختار به عنوان محصول دانش بنیان فناور از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شده و فعالیت‌های این مجموعه دانش‌بنیان زمینه را برای اشتغال 122 نفر فراهم کرده که تعدادی از آن‌ها در بخش آزمایشگاهی به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستند. تایپ تست دکل های خطوط انتقال نیروی 400، 132، 63 و 230 کیلوولت تنها بخشی از پروژه‌های انجام گرفته در این شرکت به شمار می‌رود.

 

شرکت پارس ساختار در استان آذربایجان شرقی استقرار دارد و خدمات خود را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، به مخاطبان سراسر کشور ارائه می‌کند.
فهرست خدمات، تجهیزات و روش آزمون‌های این مجموعه آموزشی و آزمایشگاهی در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی قابل مشاهده است.

کلمات کلیدی : شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی,معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ارسال نظر

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

نظر شما
security code